Sarajevo i Beograd bi autoputem trebali biti povezani preko Tuzle i Bijeljine

Bez autora
Oct 16 2017

Sudeći prema posljednjim izjavama zvaničnika u BiH, ali i predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, nakon što ga je posjetio lider Turske Recep Tayyip Erdogan, buduća trasa autoputa između Sarajeva i Beograda trebala bi ići preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine. Tu opciju u BiH podržava FBiH i veliki broj zvaničnika u RS-u, izuzev SNSD-a i Milorada Dodika koji se zalažu za to da put ide preko Višegrada i istočne Bosne.Na osnovu naših studija, trasa preko Tuzle je najjeftinija i najisplativija tako da se ja od samog početka zalažem za to da upravo ona bude izabrana kao konačno rješenje. Na taj način povezali bismo nekoliko ekonomski bitnih djelova naše zemlje te olakšali njihovu komunikaciju, ne samo s Beogradom, već i sa Zagrebom, kazao je premijer FBiH Fadil Novalić.

Sarajevo i Beograd bi autoputem trebali biti povezani preko Tuzle i BijeljineSudeći prema posljednjim izjavama zvaničnika u BiH, ali i predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, nakon što ga je posjetio lider Turske Recep Tayyip Erdogan, buduća trasa autoputa između Sarajeva i Beograda trebala bi ići preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine. Tu opciju u BiH podržava FBiH i veliki broj zvaničnika u RS-u, izuzev SNSD-a i Milorada Dodika koji se zalažu za to da put ide preko Višegrada i istočne Bosne.

"Na osnovu naših studija, trasa preko Tuzle je najjeftinija i najisplativija tako da se ja od samog početka zalažem za to da upravo ona bude izabrana kao konačno rješenje. Na taj način povezali bismo nekoliko ekonomski bitnih djelova naše zemlje te olakšali njihovu komunikaciju, ne samo s Beogradom, već i sa Zagrebom", kazao je za Klix.ba premijer FBiH Fadil Novalić koji će u narednim danima održati sastanak s gradonačelnicima Tuzle, Bijeljine, Orašja, Žepča i Brčkog, gdje će prezentovati prednosti te trase.

Turska kao glavni investitor idejnog projekta autoputa Sarajevo-Beograd smatra kako se o konačnoj trasi puta trebaju dogovoriti BiH i Srbija. Naši susjedi od početka su se zalagali za ideju da trasa ide preko Višegrada, Rogatice i Pala do Sarajeva, što su načelno podržali i zvaničnici iz entiteta Republika Srpska. Tu ideju Srbija je opravdavala činjenicom da već imaju cestovne projekte prema Čačku i Užicu, a da bi nastavak trase do Sarajeva u mnogome značio i poboljšanje infrastrukture u istočnim dijelovima BiH, koji su po tom pitanju prilično zapostavljeni.

Ipak, zvaničnici entiteta FBiH od početka su predlagali trasu preko Tuzle zbog značaja u ekonomskom i industrijskom smislu i činjenice da područje Tuzlanskog kantona vapi za boljom putnom infrastrukturom.

Odlučuju entiteti

Državni ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko nedugo nakon što je ozvaničena ideja o autoputu Sarajevo-Beograd je kazao da konačan stav BiH o trasi trebaju donijeti entiteti. Tu se i lome koplja, a prema posljednjim izjavama zvaničnika izglednija opcija je preko Tuzle i Bijeljine.

"Tuzlanski kanton je najmnogoljudniji, a i većina industrijskih potencijala Federacije BiH nalazi se u TK. Ne smijemo zaboraviti ni da Tuzla ima aerodrom koji se izuzetno dinamično razvija. U interesu Republike Srpske je da Zvornik, Bijeljina i Semberija (dakle, bogati poljoprivredni kraj), budu što bolje povezani s Beogradom i Sarajevom. Ovaj prijedlog bi trebao podržati i HDZ s obzirom na to da bi on konačno stavio većinski hrvatsko Orašje u ravnopravan položaj s ostalim kantonima. Mi u Posavini imamo bezbroj neiskorištenih resursa koje možemo staviti u funkciju zahvaljujući upravo ovom autoputu. Na kraju, tu je i Brčko Distrikt koji je već neko vrijeme zapostavljen. Bitno je napomenuti da bi put preko distrikta poboljšao i riječnu komunikaciju, jer se u Brčkom nalazi međunarodna luka na Savi. Mislim da apsolutno niko nema razloga da se buni protiv ove trase", kazao je Novalić za Klix.ba.

Nakon što je turski predsjednik Erdogan s Vučićem posjetio Novi Pazar, razgovarano je i o autoputu Sarajevo-Beograd, gdje je naglašena neupitnost tog projekta u skorijem periodu, a Erdogan je na dilemu da postoje dva prijedloga za trasu puta kazao da nije sporno da se grade obje dionice, i ona preko Višegrada i dalje preko Sandžaka, ali i preko Tuzle i Bijeljine.

Čeka se pristanak zvaničnika iz RS-a

S obzirom na finansijsku isplativnost, teško je očekivati u skorijem periodu da se grade obje trase, ali da je optimalnija trasa preko Tuzle i Bijeljine, potvrdio je i bivši lider SDS-a Mladen Bosić.

Bosić je podržao nedavne zaključke gradonačelnika Bijeljine, Brčkog i Tuzle da autoput Sarajevo-Beograd ide tom trasom, što bi bilo isplativo i to bi trebalo da podrže vlasti u oba entiteta, jer je to u interesu građana, poručio je Bosić.

Do sada izneseni stavovi ukazuju na to da se još samo čeka pristanak SNSD-a, odnosno Milorada Dodika, pa da trasa preko Tuzle i Bijeljine bude zvaničan stav BiH, na što bi trebala pristati i Srbija.

Na nivou lokalnih zajednica o ovom pitanju već postoji širok konsenzus.

"Uskoro ću se sastati s gradonačelnikom Tuzle Jasminom Imamovićem, Bijeljine Mićom Mićićem i Brčkog Sinišom Milićem, te načelnicima Žepča Matom Zovkom i Orašja Stankom Vincetićem. Okupit ćemo dakle predstavnike općina i gradova s obje strane entitetske linije, predstavnike različitih stranaka i nacionalnosti. Načelnici i gradonačelnici već neko vrijeme intenzivno lobiraju za trasu preko Tuzle i ja ću im pružiti svesrdnu podršku. Također, predstavit ću im planove izgradnje, razgovarat ćemo i o tome kako još Vlada Federacije može pomoći razvoj regije Sjeveroistočne Bosne", zaključio je Novalić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik