Vozovi velikih brzina realnost za tri godine

Bez autora
Dec 07 2017

Dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Nebojša Bojović kaže da je privilegija ali i odgovornost što je Beograd izabran za sedište Transportne zajednice. Napominje da to znači mogućnost investicija, brži protok robe ali i prevoz po standardima EU. On je rekao da je privilegija što je Beograd izabran za sedište Transportne zajednice Zapadnog Balkana i dodaje da taj projekat podrazumeva integraciju prostora od 20 miliona ljudi. Odluka je logična i nastavak je dogovora koji je napravljen u julu mesecu između zemalja članica. Transportna zajednica podrazumeva integraciju prostora od 20 miliona ljudi, a pravi efekti se postižu na većem tržištu. Ovo znači mogućnost investicija, skraćenje transporta, brži protok robe, prevoz po standardima EU, da je pre svega on smart, odnosno da počiva na digitalizaciji i podrazumeva očuvanje čovekove životne sredine.

Vozovi velikih brzina realnost za tri godineDekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Nebojša Bojović kaže za RTS da je privilegija ali i odgovornost što je Beograd izabran za sedište Transportne zajednice. Napominje da to znači mogućnost investicija, brži protok robe ali i prevoz po standardima EU.

Nebojša Bojović rekao je gostujući u Dnevniku RTS-a da je privilegija što je Beograd izabran za sedište Transportne zajednice Zapadnog Balkana i dodaje da taj projekat podrazumeva integraciju prostora od 20 miliona ljudi.

Odluka je logična i nastavak je dogovora koji je napravljen u julu mesecu između zemalja članica. Transportna zajednica podrazumeva integraciju prostora od 20 miliona ljudi, a pravi efekti se postižu na većem tržištu.

Ovo znači mogućnost investicija, skraćenje transporta, brži protok robe, prevoz po standardima EU, da je pre svega on smart, odnosno da počiva na digitalizaciji i podrazumeva očuvanje čovekove životne sredine. To su prednosti i privilegija je što će Beograd biti motor te priče, objašnjava Bojović.

Kaže da će u narednih 20 godina transportna tražnja na planeti biti udvostručena i dodaje da planirani auto-put Beograd-Sarajevo ima nekoliko mogućih alternativnih trasa.

"Tu struka treba da da odgovor. Postoje saobraćajne studije, a ideja je da on povezuje ljude i isključivo tako mu treba pristupiti", ističe Bojović.

Kaže da je početak modernizacije pruge Beograd-Budimpešta važna vest i da je bitno da se Srbija pojavi na TENT mreži.

"To je mreža evropskih koridora, to je put ka integraciji u EU. To znači da granica praktično nema i to je izazov ne samo u tehničkom smislu. Postoje sistemi u železničkom saobraćaju koji omogućavaju da se jednim vozom prođe kroz sve teritorije. Bliži smo nego ikada tome da nam vozovi idu velikim brzinama. Radi se o jednom o najvećih projekata i u roku od tri godine, mislim da ćemo moći da se pohvalimo vozovima velikih brzina", objašnjava Bojović.

Napominje da je Srbija zemlja tranzita i da treba koristiti prednosti Koridora 10.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik