Bh. trgovci i proizvođači profitirali na krizi Agrokora

Bez autora
Mar 20 2018

Domaće kompanije iskoristile su krizu u hrvatskom Agrokoru da zauzmu bolje poizicije i povećaju tržišno učešće u Bosni i Hercegovini.Kriza Agrokora imala je mnogostran uticaj na tržište BiH, a osim što je donijela zabrinitost za veliki broj do-bavljača, zbog ogromnih potraživanja prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za domaćem poiz-vođače i trgovce da poboljšaju svoj tržišni položaj. Najveći stradalnik Agrokorove krize je trgovinski lanac Konzum, koji je još u 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu BiH, dok se u novog No1 promovirao tuzlanski Bingo.

Bh. trgovci i proizvođači profitirali na krizi AgrokoraDomaće kompanije iskoristile su krizu u hrvatskom Agrokoru da zauzmu bolje poizicije i povećaju tržišno učešće u Bosni i Hercegovini.

Kriza Agrokora imala je mnogostran uticaj na tržište BiH, a osim što je donijela zabrinitost za veliki broj do-bavljača, zbog ogromnih potraživanja prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za domaćem poiz-vođače i trgovce da poboljšaju svoj tržišni položaj.

Najveći stradalnik Agrokorove krize je trgovinski lanac Konzum, koji je još u 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu Bosne i Hercegovine, dok se u novog No1 promovirao tuzlanski Bingo. Podaci analitičkih kuća govore da je Bingo značajno prešišao Konzum dosegnuvši tržišni udio od 42 posto, dok hrvatski trgovac sada ima udio od 36 posto.

Izvještaji govore da su dobitnici događanja oko Agrokora i drugi domaći maloprodajni lanci.

- Bingo predvodi paket trgovinskih lanaca kontrolisanih domaćim kapitalom, koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u domaćem vlasništvu, dok je na početku pe-rioda pregleda (početak 2017., op. autora) bilo pet od deset sa udjelom strukture koja favorizuje međunarodne lance, navodi se u analizi analitičke kuće Euromonitor International.

Oslobađajući se imovine, ne samo neperspektivnih nego i drugih prodajnih objekata, Konzum je direktno u ruke predao neke trgovine svom najvećem konkurentu, poput onih u tržnom centru Džananović u Zenici ili u Alta šoping centru u Sarajevu, dajući time Bingu dodatna krila.

Osim smanjenja obima poslovanja, Konzum je u 2017. godini "patio" od problema izgubljenog povjerenja do-bavljača u Bosni i Hercegovini.

Ono što se golim okom moglo vidjeti na policama, potvrdila jei vanredna Agrokorova uprava u izvještaju hrvat-skom Ministarstvu gospodarstva navodeći da je krajem prošle godine Konzum u BiH imao pad prihoda koji je na-jvećim dijelom uzrokovan nedovoljnim zalihama, a što je posljedica neisporuka nekih bh. dobavljača, odnosno potpunog izlasaka pojedinih dobavljača iz Konzuma.

"Oporavak isporuka i prometa ide nešto sporije od očekivanog te je još uvijek prisutna ograničena ili loša saradnja s desetak dobavljača", navedeno je u jednom od izvještaja objavljenih početkom ove godine.

Ovakva situcija nije išla na ruke Agrokorovim proizvođačkim tvrtkama, ne samo u Hrvatskoj nego u BiH koje inače imaju snažno prisustvo na našem tržištu, a naročito uživaju blagodeti dobrog pozicioniranja na policama Konzuma u BiH.

Iz sektorskih analiza Euromonitora vidljivo je da, iako je zadržao "udobnu" lidersku poziciju na tržištu flaširanih voda, Sarajevski kiseljak pretrpio određene gubitke.

- Dobitnici su domaći proizvođači vode Vitinka i Oaza koji su imali najveće povećanje udjela u off-trade prodaji 2017. godine, navodi Euromonitor i dodaje da je Vitinka je ostvarile dobitke nauštrb Sarajevskog kiseljaka, preuzimajući dio prostora na policama izvan Konzumovih prodajnih mjesta.

Kad je u pitanju druga najznačajnija proizvođačka Agrokorova tvrtka u BiH – Ledo, situacija je nešto drugačija...

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik