Od 1. jula upis imovine u katastar na jednom mestu

Bez autora
Apr 03 2018

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će od jula građani i privreda upis imovine obavljati na jednom mestu, jer će javni beležnik po službenoj dužnosti vršiti upis imovine u katastar i sve će se odvijati elektronski.Mihajlović je istakla da će umesto da posete šest šaltera, tri puta odu u katastar, kod notara, poresku upravu i opštinu kako bi upisali imovinu, građani to uraditi na jednom mestu – kod notara. Ona je rekla da je građanima do sada bilo potrebno između 10 i 15 godina da reše upis imovine u katastar, posebno ukoliko je postojao bilo kakav problem vlasničke strukture i imovinsko-pravnih odnosa.

Od 1. jula upis imovine u katastar na jednom mestuPotpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će od jula građani i privreda upis imovine obavljati na jednom mestu, jer će javni beležnik po službenoj dužnosti vršiti upis imovine u katastar i sve će se odvijati elektronski.

Mihajlović je, gostujući u Jutarnjem programu Televizije "Prva", istakla da će umesto da posete šest šaltera, tri puta odu u katastar, kod notara, poresku upravu i opštinu kako bi upisali imovinu, građani to uraditi na jednom mestu – kod notara.

Ona je rekla da je građanima do sada bilo potrebno između 10 i 15 godina da reše upis imovine u katastar, posebno ukoliko je postojao bilo kakav problem vlasničke strukture i imovinsko-pravnih odnosa.

Građani danas u katastru imaju veoma komplikovanu proceduru koja se sastoji od raznih vrsta propisa, žalbi, prigovora, dopune dokumentacije, prvih i drugih stepena, zbog kojih upis u registar nepokretnosti može da traje i 15 godina, navela je Mihajlović.

Prema njenim rečima, novim zakonom i reformom katastra sve će se odvijati u mnogo manje koraka i sa mnogo manje potrošenog vremena.

Kada kod notara overite ugovor, kako je objasnila, on će umesto vas poslati ugovor u digitalnom obliku i katastru, koji će ga proslediti poreskoj upravi i lokalnoj samoupravi.

Ona je dodala da, nakon uvođenja elektronskih građevinskih dozvola, reforma katastra predstavlja revolucionarnu reformu koja se sprovodi zbog građana, koji će na ovaj način dobiti efikasan katastar i pravnu sigurnost.

Ova promena po prvi put uvezuje tri ministarstva – Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstvo finansija i Ministarstvo pravde, kao i četiri državne institucije – Katastar, Poresku upravu, Kancelariju za e-upravu i javne beležnike, istakla je Mihajlović.

Umesto da se prvo ide u Republički geodetski zavod (RGZ) po izvod iz katastra, potom da se taj dokument overi kod notara, pa da se ponovo isti ugovor nosi u RGZ radi upisa, a posle toga u poresku upravu, građani i investitori će ubuduće čitav posao završavati na jednom mestu, kod javnog beležnika, ponovila je ona.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik