Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će od jula građani i privreda upis imovine obavljati na jednom mestu, jer će javni beležnik po službenoj dužnosti vršiti upis imovine u katastar i sve će se odvijati elektronski.Mihajlović je istakla da će umesto da posete šest šaltera, tri puta odu u katastar, kod notara, poresku upravu i opštinu kako bi upisali imovinu, građani to uraditi na jednom mestu – kod notara. Ona je rekla da je građanima do sada bilo potrebno između 10 i 15 godina da reše upis imovine u katastar, posebno ukoliko je postojao bilo kakav problem vlasničke strukture i imovinsko-pravnih odnosa.
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će od jula građani i privreda upis imovine obavljati na jednom mestu, jer će javni beležnik po službenoj dužnosti vršiti upis imovine u katastar i sve će se odvijati elektronski.
Mihajlović je, gostujući u Jutarnjem programu Televizije "Prva", istakla da će umesto da posete šest šaltera, tri puta odu u katastar, kod notara, poresku upravu i opštinu kako bi upisali imovinu, građani to uraditi na jednom mestu – kod notara.
Ona je rekla da je građanima do sada bilo potrebno između 10 i 15 godina da reše upis imovine u katastar, posebno ukoliko je postojao bilo kakav problem vlasničke strukture i imovinsko-pravnih odnosa.
Građani danas u katastru imaju veoma komplikovanu proceduru koja se sastoji od raznih vrsta propisa, žalbi, prigovora, dopune dokumentacije, prvih i drugih stepena, zbog kojih upis u registar nepokretnosti može da traje i 15 godina, navela je Mihajlović.
Prema njenim rečima, novim zakonom i reformom katastra sve će se odvijati u mnogo manje koraka i sa mnogo manje potrošenog vremena.
Kada kod notara overite ugovor, kako je objasnila, on će umesto vas poslati ugovor u digitalnom obliku i katastru, koji će ga proslediti poreskoj upravi i lokalnoj samoupravi.
Ona je dodala da, nakon uvođenja elektronskih građevinskih dozvola, reforma katastra predstavlja revolucionarnu reformu koja se sprovodi zbog građana, koji će na ovaj način dobiti efikasan katastar i pravnu sigurnost.
Ova promena po prvi put uvezuje tri ministarstva – Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstvo finansija i Ministarstvo pravde, kao i četiri državne institucije – Katastar, Poresku upravu, Kancelariju za e-upravu i javne beležnike, istakla je Mihajlović.
Umesto da se prvo ide u Republički geodetski zavod (RGZ) po izvod iz katastra, potom da se taj dokument overi kod notara, pa da se ponovo isti ugovor nosi u RGZ radi upisa, a posle toga u poresku upravu, građani i investitori će ubuduće čitav posao završavati na jednom mestu, kod javnog beležnika, ponovila je ona.