pretraga

kursna lista

BA

HR

RS

MK

EUR 118.3363
USD 104.206
CHF 104.7873
GBP 131.5725
CAD 77.9143
HRK 15.9936
BAM 60.5044
EUR 1.955830
CAD 1.349428
HRK 26.179579
CHF 1.775370
GBP 2.573629
USD 1.757863
RSD 1.592767
CAD 5.051136
CZK 0.281834
CHF 6.985052
GBP 9.636229
USD 6.918497
EUR 7.624184
PLN 1.743468
EUR 61.505
USD 46.5066
GBP 72.8128
CHF 46.4119
CAD 45.4818
13.05.2018.Večernji.ba

U BiH se 1. travnja 2019. planira uvođenje Euro-5 standarda

U BiH se 1. travnja 2019. planira uvođenje Euro-5 standardaBh. cestama svakodnevno prometuje veliki broj auta, koji su opasni po one koji njima upravljaju, ali i po druge sudionike u prometu, piše Večernji list BiH.

Uz sve to, zabrinjavajuća je razina zagađenja zraka, koje uzrokuju auti pa trgovci i serviseri auta smatraju da je vrijeme da država djeluje kako situacija ne bi postala još gora. Eko-5 Glavni razlog je katastrofalan prosjek starosti auta od 17,5 godina.

Tržište auta u BiH, unatrag desetak godina, ide u korist rabljenih auta. Jedan od razloga je naša zakonska regulativa. Iz Ministarstva prometa i veza BiH su za Radiosarajevo.ba dali informaciju da uskoro razmatraju donošenje odluke o ograničenju uvoza rabljenih vozila minimalno Eko-5 karakteristika, ali i određene stavke vezano uz uvoz rabljenih automobila.

- Ministarstvo prometa i veza BiH djeluje u skladu s Okvirnom politikom prometa 2016. - 2030. te radi na realizaciji ciljeva, koji se tiču ekološke prihvatljivosti vozila. Naime, Ministarstvo razmatra donošenje odluke o ograničenju uvoza polovnih vozila minimalno Eko-5 karakteristika. Podsjećamo, minimalni Eko-4 standard je na snazi od 1. travnja 2016., a planirano je da se od 1. travnja 2019. taj standard poveća na Eko-5, u vezi čega se trenutačno provode konzultacije - kazali su iz Ministarstva.

Dodatno su objasnili kako je uvođenje zabrane uvoza vozila u BiH, koja ne zadovoljavaju Euro- 4 normu, koja je donesena u okviru odluke o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila pri homologaciji tipa vozila i homologaciji pojedinačnog vozila te za dijelove, uređaje i opremu vozila pri homologaciji tipa, a koja se počela primjenjivati od 1. travnja 2016., znatno ograničila starost vozila koje je moguće uvesti u BiH.

Stroži kriteriji

- Međutim, ovo ograničenje danas je prilično zastarjelo jer to praktično znači da je još moguće uvesti vozilo u BiH koje je staro čak 14 godina. Dakle, ovu odluku bi trebalo inovirati i, ako je moguće, uvesti još strože kriterije - zaključili su iz Ministarstva.

Ocena
Vaša ocena
Bookmark and Share