pretraga

kursna lista

BA

HR

RS

MK

EUR 118.5311
USD 103.4032
CHF 103.7835
GBP 134.6638
CAD 79.1632
HRK 15.97
BAM 60.604
EUR 1.955830
CAD 1.349428
HRK 26.179579
CHF 1.775370
GBP 2.573629
USD 1.757863
RSD 1.592767
CAD 5.051136
CZK 0.281834
CHF 6.985052
GBP 9.636229
USD 6.918497
EUR 7.624184
PLN 1.743468
EUR 61.505
USD 46.5066
GBP 72.8128
CHF 46.4119
CAD 45.4818
13.06.2018.Business magazin

Za 18 godina od akciza prikupljeno 7 milijardi KM, na ceste utrošena samo milijarda

Za 18 godina od akciza prikupljeno 7 milijardi KM, na ceste utrošena samo milijardaU periodu od 2009. do kraja 2017. godine od akciza na gorivo i cestarina prikupljeno je više od sedam milijardi maraka. Brojka je to do koje je prostim i kratkim izračunom došao makroekonomski analitičar Faruk Hadžić. Samo milijarda od tog iznosa utrošena je na izgradnju cesta, a preostalih šest milijardi završilo je u budžetu.

Hadžić ističe da je s izgubljenih šest milijardi KM moglo biti izgrađeno 600 kilometara autocesta bez novih zaduženja.

Da izračuna gubitak podstakle su ga tvrdnje političara da nije moguće utvrditi koliko je novca prikupljeno od akciza u posljednjih 18 godina.

“Pročitao sam Zakon o akcizama BiH gdje tačno piše kako se sredstva raspoređuju. Idu na račun Uprave za indirektno oporezivanje BiH, odakle se raspoređuju uglavnom enitetima. Posebna cestarina za autoceste ide na poseban podračun i raspoređuje se javnim preduzećima za ceste. Kad sve to uzmete u obzir, dođete do podatka da je od 2009. do kraja 2017. godine prikupljeno više od sedam milijardi KM, od toga više do četiri milijarde od akciza za gorivo, milijardu i po od cestarina za ceste i 1,1 milijardu od cestarina za autoceste”, kazao nam je Hadžić.

Ističe da je u cestogradnju usmjerena samo 1,1 milijarda KM od cestarina za autoceste, dok je nenamjenski u budžete utrošeno preostalih šest milijardi.

“Za taj novac smo mogli izgraditi 600 kilometara autocesta, dva koridora 5c. Mogli smo, naprimjer, izgraditi autocestu Žepče – Tuzla – Brčko, Banja Luka – Prijedor ili brzu cestu do Neuma, brzu cestu Travnik – Lašvanska petlja ili Široki Brijeg – Mostar. Mogli smo otvoriti desetine hiljada radnih mjesta i zadržati mlade koji su otišli, povećati stopu rasta GDP-a, privući više turista i na taj način bi se više novca trošilo u BiH, a sam tim i prikupilo od PDV-a. I sve to se moglo realizovati bez novih zaduženja, ali umjesto toga, mi smo novac potrošli na glomaznu administraciju i druge potrebe, a sada uzimamo nove kredite”, ističe naš sagovornik.

Podsjećamo, 1. februara 2018. godine uvedene su nove akcize. Stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH, posebna cestarina za izgradnju autocesta s 0,10 KM povećana je na 0,25 KM po litru derivata.

Za prva četiri mjeseca na poseban podračun jedinstvenog računa prikupljeno je više od 120 miliona KM, ali sredstva se ne mogu rasporediti korisnicima sve dok Upravni odbor UIO ne donese odluku o koeficijentima za raspodjelu ovih sredstava. Do sada nije postignuta saglasnost ni za jedan prijedlog raspodjele sredstava.

Ocena
Vaša ocena
Bookmark and Share