pretraga

kursna lista

BA

HR

RS

MK

EUR 118.0575
USD 101.3543
CHF 101.3891
GBP 132.5
CAD 76.9405
HRK 15.9613
BAM 60.3618
EUR 1.955830
CAD 1.349428
HRK 26.179579
CHF 1.775370
GBP 2.573629
USD 1.757863
RSD 1.592767
CAD 5.051136
CZK 0.281834
CHF 6.985052
GBP 9.636229
USD 6.918497
EUR 7.624184
PLN 1.743468
EUR 61.505
USD 46.5066
GBP 72.8128
CHF 46.4119
CAD 45.4818
11.07.2018.Poslovni dnevnik

Kolektor na natječaju jeftin, ali cijena na kraju naraste

Kolektor na natječaju jeftin, ali cijena na kraju narasteNajveća slovenska građevinska kompanija Kolektor Koling iz grupe Kolektor, angažirana na gradnji novog izlaznog kolosijeka iz luke Kopar, u duljini od oko 1,2 kilometra, kojom bi se trebalo omogućiti fleksibilnije upravljanje prometom vlakova i time veći kapacitet postojeće željezničke pruge Koper-Divača, dodatnim je radovima cijenu tog projekta podigla za 1,3 milijuna eura više od planiranog.

Prvotni ugovor na 5,9 milijuna eura, u kojem nije bilo navedenih dodatnih troškova, aneksiran je u studenom prošle godine, a drugi put i prije mjesec dana, prenose ljubljanske Finance.

Viši troškovi objašnjeni su kao rezultat dodatnih infrastrukturnih intervencija, odnosno opsegom i kvalitetom radova većima nego što se očekivalo pri pripremanju ponude.

To je ujedno i službeno objašnjenje slovenske Državne uprave za infrastrukturu, dok se slovenski mediji pitaju ponavlja li se u tamošnjem građevinskom sektoru zapravo već viđeni scenarij. 
Naime, Kolektor je ne samo najveća, već i tvrtka koja u Sloveniji većinom pobjeđuje na natječajima i tvrtka čiji se suvlasnik Stojan Petrič nalazi na listi najbogatijih Slovenaca.

Prije dvije godine Kolektor je za 18 milijuna eura kupio građevinsku tvrtku Cestovno poduzeće Gorica (CPG) te su u tom trenutku navedene dvije kompanije već bile rekorderi po prihodima.

Nadalje, u nekoliko drugih infrastrukturnih zahvata u Sloveniji događalo bi se otprilike isto kao u slučaju s projektom 1,2 kilometra pristupa željezničke pruge Kopar-Divača - među ponuđačima se izabere najjeftinija ponuda, a ista u međuvremenu poskupi upravo zahvaljujući nepredviđenim i dodatnim poslovima.

Trošak rada Kolektor u konačnici će se kretati oko najmanje 7,2 milijuna eura iako su natječaj dobili s ponudom od 5,9 milijuna dok su dvije sljedeće ponude od 6,9 milijuna eura i 7,6 milijuna eura odbijene.

Kolektor CPG, zajedno s Euroasfaltom, imao je još jednu najbolju ponudu i za provedbu pripremnih radova za drugi kolosijek, što je posao vrijedan 14,4 milijuna eura. 
Ukupna vrijednost radova na drugom kolosijeku željezničke pruge Kopar–Divača procjenjuje se na milijardu eura te uključuje izgradnju 27 kilometara pruge, osam tunela, dva mosta i vijadukta, a projekt bi trebao biti gotov do 2025. godine.

Cijeli je projekt od početka pod povećanom pažnjom javnosti, uplesti se morao čak i slovenski Vrhovni sud o ožujku ove godine poništavanjem rezultata referenduma iz rujna na kojem su Slovenci odlučivali o gradnji kolosijeka, a ujedno je i razlog zbog kojega je u svibnju ove godine slovenski premijer Miro Cerar dao ostavku.

Ocena
Vaša ocena
Bookmark and Share