Popularnost Fejsbuka se prepolovila: Roditelji razlog što mladi odustaju od ove društvene mreže

Bez autora
Aug 12 2018

Korišćenje Fejsbuka u zadnje dve godine palo je za 50 odsto. Popularna društvena mreža tada je beležila 8,5 milijardi mesečnih pregleda i bila je druga najposećenija web stranica posle nedodirljivog Gugla.Sada beleži tek 4,7 milijarde. Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, tzv. "Fejsbuk-Kembridž Analitika", ali to nije jedini problem kompanije Marka Zakerberga. Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode svoje roditelje.

Populatnost Fejsbuka se prepolovila: Roditelji razlog što mladi odustaju od ove društvene mrežeKorišćenje Fejsbuka u zadnje dve godine palo je za 50 odsto. Popularna društvena mreža tada je beležila 8,5 milijardi mesečnih pregleda i bila je druga najposećenija web stranica posle nedodirljivog Gugla. Sada beleži tek 4,7 milijarde, piše "Forbs".

Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, tzv. "Fejsbuk-Kembridž Analitika", ali to nije jedini problem kompanije Marka Zakerberga. Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode svoje roditelje.

- Kada su naši roditelji počeli da otvaraju svoje profile, tu je bio kraj – rekao je Džordan Ranford (24), korisnik Fejsbuka za "Gardian", sumirajući stavove svoje generacije.

Problem "Roditelja na Fejsu" može delovati simpatično i bezazleno, ali podaci pokazuju da je gotovo tri miliona Evropljana ispod 25 godina ugasilo svoje račune ili su prestali redovno posećivati svoje profile kada su njihove majke i očevi prepoznali sve blagodati virtualne komunikacije.

Zbog toga, ali i skandala sa zloupotrebom podataka korisnika, Fejsbuk je u julu pretrpeo i nezapamćeni udarac izgubivši 120 milijardi dolara u tržišnoj vrednosti u samo jednom danu. Zakerberga, lično, to je koštalo 17 milijardi dolara u privatnom bogatstvu, procena je "Gardiana".

Pad u korisnicima, osim Fejsbuka, nedavno je objavio i Snepčet koji je zbog naprasnog redizajna ostao bez tri miliona korisnika. Tviter je ostao bez pet milijardi dolara u tržišnoj vrednosti nakon nespretnih pokušaja kontrole sadržaja. Navodno izbrišu i do milion "trolerskih" i nepodobnih računa dnevno.

Sve su to dobre vesti za druge platforme koje žele zasesti na tron najposjećenije stranice na internetu, poput Jutjuba. Teško, ipak, da će neko s prvog mjesta izgurati Gugl koji beleži 15,2 milijarde poseta u mesecu, no Jutjub je "namirisao krv" pa s 4,5 milijardi pregleda opasno diše za vrat Fejsbuku čije su se brojke već prepolovile na 4,7 milijarde.

U konkurenciji je još i Amazon koji s dve milijarde pregleda cilja na četvrtu poziciju koja je u vlasništvu Jahu-a.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik