U Srbiji 154 odsto više beskontaktnih plaćanja

Bez autora
Sep 18 2018

Korišćenje beskontaktnih plaćanja je u roku od godinu dana poraslo u Evropi za 97 odsto u proseku, a u Srbiji za čak 154 procenta, pokazuje novo istraživanje kompanije Masterkard. Prema podacima iz avgusta ove godine, broj beskontaktnih transakcija u Evropi porastao je za 45 posto u proseku u odnosu na početak godine, dok su srpski potrošači prislanjanjem kartice plaćali za 57 odsto više nego na startu 2018. U isto vreme, vrednost beskontaktnih transakcija u Srbiji se povećala za 31 procenat, što je takođe iznad evropskog proseka od 21 odsto, što je, kako kažu iz Masterkarda, još jedan pokazatelj da su potrošači u Srbiji usvojili beskontaktna plaćanja.

U Srbiji 154 odsto više beskontaktnih plaćanjaKorišćenje beskontaktnih plaćanja je u roku od godinu dana poraslo u Evropi za 97 odsto u proseku, a u Srbiji za čak 154 procenta, pokazuje novo istraživanje kompanije Masterkard (Mastercard).

Prema podacima iz avgusta ove godine, broj beskontaktnih transakcija u Evropi porastao je za 45 posto u proseku u odnosu na početak godine, dok su srpski potrošači prislanjanjem kartice plaćali za 57 odsto više nego na startu 2018.

U isto vreme, vrednost beskontaktnih transakcija u Srbiji se povećala za 31 procenat, što je takođe iznad evropskog proseka od 21 odsto, što je, kako kažu iz Masterkarda, još jedan pokazatelj da su potrošači u Srbiji usvojili beskontaktna plaćanja.

Na više od 15 ključnih evropskih tržišta - uključujući Dansku, Hrvatsku, Grčku, Mađarsku, Holandiju, Poljsku i Rusiju - udeo beskontaktnih plaćanja u fizičkim prodavnicama je već premašio 50 procenata.

Sistemi javnog prevoza u Evropi su glavne oblasti koje podstiču dalji rast broja beskontaktnih transakcija jer omogućavaju brže plaćanje i veću sigurnost.

I u ovom segmentu Srbija prati evropska tržišta jer su Masterkard beskontaktna plaćanja uvedena u javni prevoz u prestonici u januaru 2018. godine, a korišćenje ove platne opcije među stanovnicima i posetiocima Beograda beleži stalni rast.

"Još jednom se pokazalo da potrošači u Srbiji cene brza, sigurna i praktična platna rešenja kao što je Mastercard beskontaktna tehnologija. U 10. godini svog postojanja na tržištu, korišćenje beskontaktnih plaćanja se povećalo za ogromnih 154 odsto u poređenju sa prošlom godinom, tako da nesumnjivo možemo reći da su korisnici kartica u Srbiji spremni da krenu dalje ka modernoj budućnosti digitalnih plaćanja, a zajednički je zadatak institucionalnog i javnog sektora da omoguće taj razvoj", kaže Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH.

Najnoviji podaci takođe pokazuju da se širom Evrope drastično menjaju potrošačke navike u smeru beskontaktnih tehnologija, pa neke zemlje kao što je Poljska, gde je udeo beskontaktnih transakcija već preko 80 odsto, služe da utabaju stazu ostalim tržištima.

"Evropa je lider u beskontaktnim plaćanjima i ono što je zajedničko svim zemljama, bez obzira na stopu razvoja ekonomije i privrede, jeste da potrošači prihvataju modernu beskontaktnu tehnologiju. U sve većoj meri vidimo da različita evropska tržišta usvajaju ovu tehnologiju, a da potrošači imaju poverenja u nju", ističe Havijer Perez, predsednik kompanije Masterkard za Evropu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik