Može li se zaraditi od muzičkog turizma?

Bez autora
Sep 24 2018

Da li je muzika u najplemenitijem smislu, roba i kako od nje zaraditi, bila je tema "Konferencije kreatora" na kojoj su se okupili mnogi evropski kompozitori. Kreativne i kulturne industrije, decenijama su vrlo su važan segment ekonomskog razvoja svake zemlje. Već kroz spot, kroz emocije, muzika menja naš odnos prema turizmu. I time počinje priča o muzici kao robi koja otvara nova radna mesta i utiče na ekonomiju. Ali muzički turizam morao bi da sadrži i umetnički nivo. Alfons Karabuda, predsednik Evropske asocijacije kompozitora kaže da muzika i kultura nikada ne mogu biti samo roba i nešto samo za prodaju. Imaju vrednost u različitom smislu - za zdravlje, uživanje, ali i u komercijalnom smislu.

Može li se zaraditi od muzičkog turizma?Da li je muzika u najplemenitijem smislu, roba i kako od nje zaraditi, bila je tema "Konferencije kreatora" na kojoj su se okupili mnogi evropski kompozitori. Kreativne i kulturne industrije, decenijama su vrlo su važan segment ekonomskog razvoja svake zemlje.

Već kroz spot, kroz emocije, muzika menja naš odnos prema turizmu. I time počinje priča o muzici kao robi koja otvara nova radna mesta i utiče na ekonomiju. Ali muzički turizam morao bi da sadrži i umetnički nivo.

Alfons Karabuda, predsednik Evropske asocijacije kompozitora kaže da muzika i kultura nikada ne mogu biti samo roba i nešto samo za prodaju.

"Imaju vrednost u različitom smislu - za zdravlje, uživanje, ali i u komercijalnom smislu. Kada je predsednik Evropske komisije Junker govorio o značaju umetnosti za budućnost Evrope, i ne samo Evropske unije, on je kreativce nazvao draguljima u kraljevskoj kruni", kaže Alfons Karabuda.

U sektoru kreativnih i kulturnih industrija u našoj zemlji zaposleno je oko 100.000 ljudi, a udeo u bruto nacionalnom dohotku je 3,4 odsto. I u Hrvatskoj je slično - 2,3 odsto je udeo u nacionalnom dohotku i oko 42 hiljade zaposlenih. U Velikoj Britaniji, samo u 2017. godini, zarada je od muzičkog turizma bila četiri milijarde funti.

Postavlja se pitanje, kako male kulture, koje nemaju rečenice - "ovde je rođen Mocart ili kršten Bah", "ovde su nastupali Bitlsi" ili "spavala Madona" - da budu konkurentne na tržištu.

"Značaj jednog kompozitora mi pravimo. Njegovo delo stoji. Ali ono će stajati i ustajati se, ukoliko nešto od njega ne napravimo. Ako ne napravimo događaj, ako ne napravimo vrednost. Vrednost se meri i prodatim kartama", kaže Ivana Trišić, predsednica Udruženja kompozitora Srbije.

Ako je suditi po bogatom turizmu na Šetlandskim ostrvima i to samo zbog fidlera tj. violinista, muzički turizam uvek može da bude privlačan.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik