pretraga

kursna lista

BA

HR

RS

MK

EUR 118.2032
USD 104.1805
CHF 103.5508
GBP 133.4122
CAD 79.1451
HRK 15.9104
BAM 60.4363
EUR 1.955830
CAD 1.349428
HRK 26.179579
CHF 1.775370
GBP 2.573629
USD 1.757863
RSD 1.592767
CAD 5.051136
CZK 0.281834
CHF 6.985052
GBP 9.636229
USD 6.918497
EUR 7.624184
PLN 1.743468
EUR 61.505
USD 46.5066
GBP 72.8128
CHF 46.4119
CAD 45.4818
08.11.2018.Dnevni Avaz

Potpisan ugovor o izgradnji dijela zeničke zaobilaznice na autoputu A1

Potpisan ugovor o izgradnji dijela zeničke zaobilaznice na autoputu A1U sjedištu Javnog preduzeća „Autoceste Federacije BiH“ u Mostaru danas je potpisan ugovor o izgradnji dionice Donja Gračanica - Zenica sjever - tunel Zenica, čija je vrijednost 67.360.069,25 eura.

Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor JP „Autoceste“ FBiH, i u ime izvođača radova Evren Utku Gok (Gök), direktor „Cengiz Insaat“, te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija, u svojstvu svjedoka.

30 mjeseci za završetak

Sredstva su, rečeno je, osigurana u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) te grant sredstva u iznosu od 11,03 miliona eura.

Ova dionica se nastavlja na dionicu Klopče.tunel Pečuj i predstavlja treći lot tzv.zeničke obilaznice. Poddionica je duga 4 kilometra. Rok za završetak radova je 30 mjeseci.

Osim otvorenog dijela trase gradit će se vijadukt Donja Gračanica, dužine cca 400 m, tunel Hum dužine cca 400 m, dva kraća vijadukta na području naselja Hece i tunel Vraca dužine cca 300 m.

U sklopu ove dionice gradit će se i petlja Zenica sjever sa naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. „sjevernog spoja“ koje trebaju da povežu autocestu Koridora Vc sa gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.

- Ovo je za nas jako bitna dionica, koja treba da završi izgradnju obilaznice oko Zenice što pretpostavlja dosta jače povećanje prometa na autocesti. Projekt smo uspjeli završiti zahvaljujući profesionalnosti Evropske banke za obnovu i razvoj ,s obzirom na to da je ovo prvi projekt na koridoru 5C, koji se radi po sistemu žutog FIDIC, odnosno, projektuj i izgradi. Stoga, nadam se da smo uspjeli da zajedno sa ekspertima ERBD-a izbjegnemo sve one zamke koje nosi sa sobom projekt žutog FIDIC-a i mislim da smo došli do najoptimalnijeg rješenja – kazao je Terzić.

Utku Gok je naveo da će i na ovom, kao i na prethodim projektima uposliti domaće firme i radnike,kao i da će materijal i usluge koji su potrebni za realizaciju ovog projekta nabavljati iz domaćih resursa.

- To će doprinijeti rastu trgovinskih aktivnosti u BiH, a nastojat ćemo naše iskustvo i znanje prenijeti na domaće firme - kazao je on.

Raditi još jače

Ministar Lasić je izrazio mišljenje o tome da nam danas više nego ikad treba ovakvih projekata. Uz postojećih, kazao je, 26 kilometara koji se rade na koridoru 5C sa ovim projektom, to će biti 30 kilometara građevsinskih radova, uz izgrađena 102 kilometra.

- Uz ove i neke projekte koji će uslijediti u narednim mjesecima, mislim da ćemo sve neke opstrukcije i realne poteškoće koje su se našle na tom putu izbjeći i da će Federacija postati istinsko gradilište u regionu - kazao je Lasić.

Predstavnik EBRD-a, Jan Braun (Ian Brown) poručio je da ovaj projekt treba završiti što je prije moguće.

- Znam da ćete možda reći da zvučim pristrasno, ali sam siguran da je najbolji način da se ovi projekti finansiraju od međunarodnih insitucija, posebno zato što na ovaj način, kada se ovi projekti finansiraju od EIB-a i EBRD-a država dobija mogućnost da aplicira za dodatna grant sredstva koja se, također, koriste za izgradnju ovih dionica. Za ovu dionicu EU je odobrila 12,4 miliona eura grant sredstava iz fonda za Zapadni Balkan. Znamo da radite veoma naporno, ali rezultati nisu još uvijek vidljivi, tako da mislimo da trebate raditi još napornije i jače da rezultati što prije budu vidljivi - naglasio je Braun.

Ocena
Vaša ocena
Bookmark and Share