Kotrlja se priča - spajaju se Ford i VW

Bez autora
Nov 26 2018

Izgleda da stvarno sledi nova era u konsolidaciji automobilske industrije, baš kao što je i predvideo ranije pokojni Serđo Markione. Sada se sve glasnije čuje o spajanju Forda i Folksvagena što je na neki način potvrda te teze.Doduše, ovo spajanje bi bila malo drugačija konsolidacija jer Ford i VW ne planiraju klasično spajanje, ali žele da podele troškove stvarajući saveze na tržištima i u tehnologijama koje nalaze problematičnim, no iz kojih takođe ne žele da se potpuno povuku. Tako se Ford u poslednje vreme potpuno fokusirao na Mondeo i zasad isključio mogućnost plasmana na tržište novih sedana.

Kotrlja se priča - spajaju se Ford i VWIzgleda da stvarno sledi nova era u konsolidaciji automobilske industrije, baš kao što je i predvideo ranije pokojni Serđo Markione. Sada se sve glasnije čuje o spajanju Forda i Folksvagena što je na neki način potvrda te teze.

Doduše, ovo spajanje bi bila malo drugačija konsolidacija jer Ford i VW ne planiraju klasično spajanje, ali žele da podele troškove stvarajući saveze na tržištima i u tehnologijama koje nalaze problematičnim, no iz kojih takođe ne žele da se potpuno povuku.

Tako se Ford u poslednje vreme potpuno fokusirao na Mondeo i zasad isključio mogućnost plasmana na tržište novih sedana. Istovremeno, VW ostaje igrač u profitabilnom segmentu američkih pick-up kamioneta.

VW je ranije ove godine najavio kako prestaje s proizvodnjom legendarne Bube u sklopu priprema za buduće razdoblje u kojem će dominirati električna vozila.

Slični savezi već su postali trend. Honda i GM dogovorili su da će podeliti razvojne troškove autonomnih automobila dok Tojota i Mazda planiraju da slede Mercedes i Nisan u proizvodnji koja treba zadovoljiti NAFTA tržišta. Jaguar Land Rover traži saveznike u području pogonskih sklopova.

Proizvođači bi mogli da dele platforme i ostvare značajne uštede u razvoju, a "ušteđeni" novac da plasiraju u razvoj električnih modela.

Iako je Ford najavljivao elektrifikaciju svojih modela, čini nam se kako VW u tom segmentu ipak predvodi budući da najavljuju celu liniju modela I.D. s električnim pogonom.

Konkretno, poznavaoci auto-industrije kažu da bi VW mogao da oslobodi kapacitete za električna vozila u svom pogonu u Hanoveru, dok bi proizvodnju transportnih kombija mogao da prebaci u Fordov pogon u Turskoj.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik