"Vensi" preuzima upravljanje aerodromom, cilj 10 miliona putnika

Bez autora
Feb 13 2019

Francuska kompanija "Vensi" preuzima upravljanje Aerodromom "Nikola Tesla". Grčka građevinska firma "Terna" potpisala je ugovor sa kompanijom "Vensi erports" o dogradnji i rekonstrukciji beogradskog aerodroma. Budžet predviđen za radove iznosi 262 miliona evra. Radovi na putničkim terminalima podrazumevaju izgradnju novih objekata ukupne površine 42.000 kvadratnih metara, kao i obnovu postojećih. Koncesija Aerodorma "Nikola Tesla" data je francuskom "Vensiju" na 25 godina. Ukupna dobit za državu je oko milijardu i po evra, od čega je preko 700 miliona investicija u nove kapacitete aerodroma.

"Vensi" preuzima upravljanje aerodromom, cilj 10 miliona putnikaFrancuska kompanija "Vensi" preuzima upravljanje Aerodromom "Nikola Tesla". Grčka građevinska firma "Terna" potpisala je ugovor sa kompanijom "Vensi erports" o dogradnji i rekonstrukciji beogradskog aerodroma.

Budžet predviđen za radove iznosi 262 miliona evra. Radovi na putničkim terminalima podrazumevaju izgradnju novih objekata ukupne površine 42.000 kvadratnih metara, kao i obnovu postojećih.

Koncesija Aerodorma "Nikola Tesla" data je francuskom "Vensiju" na 25 godina. Ukupna dobit za državu je oko milijardu i po evra, od čega je preko 700 miliona investicija u nove kapacitete aerodroma.

Prošle godine ukupno je naš aerodrom opslužio 5,6 miliona putnika, a pretpostavlja se da će novim investicijama taj kapacitet biti dignut na skoro deset miliona putnika.

Ugovor koji je objavila grčka "Terna" pokazuje da će najveća ulaganja biti u aerodromsku pistu, gde će se pored postojeće od 3.400 metara graditi još jedna pista od 3,5 kilometara, nove rulnice i preko 50.000 kvadrata za prijem i otpremu aviona.

"Vi znate da je 22. decembra kompanija 'Vensi' počela sa upravljanjem, a Aerodromu 'Nikola Tesla' izvršena je uplata od 501 milion evra, taj novac na računu preduzeća Aerodrom 'Nikola Tesla' a. d. Beograd. To je kompanija koja će nastaviti u administrativnom smislu rad", kaže Zoran Ilić, pomoćnik ministra za saobraćaj.

U resornom ministarstvu kažu da je naša koncesija mnogo bolja od onih u okruženju.

Zoran Ilić kaže da je Slovenija prodala svoj aerodrom trajno poput komada robe ili neke opreme, a Hrvatska je dala na preko 30 godina aerodrom u Zagrebu – svoj glavni aerodrom, samo zarad toga da neko napravi putnički terminal od pet miliona putnika.

"Za razliku od njih, Srbija je dobrom pripremom, dobrim radom stručnih službi i izuzetno dobrom promocijom uspela da kroz jedan regularan međunarodni tender, praktično dobije izvanredne uslove od strane budućeg koncesionara", kaže Ilić.

U planu je takođe izgradnja novih parkirališta sa 2.400 parking mesta, zatim izgradnja trotoara, kao i objekata za odlaske i dolaske, izgradnja dodatnog puta za kretanje vozila dužine 3.500 metara, sistema za odvod kišnice, nabavka statičke signalizacije, osvetljenja i ČTV sistema.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik