Kreativna industrija: Najbrže rastuća grana privrede

Bez autora
Feb 15 2019

Kreativna industrija kao tema biće i ove godine zastupljena na programu 26. Kopaonik biznis foruma, koji se održava od 3. do 6. marta. O kreativnoj ekonomiji će se govoriti tokom prvog dana foruma, a sve učesnike, kako je saopštio organizator, očekuje zanimljiv panel na kojem su učešće potvrdili i popularni glumac Radivoje Raša Bukvić, kao i Slavimir Stojanović, grafički dizajner. Kreativne industrije su veoma važan deo opšte ekonomije jedne države, naglašava Stojanović i napominje da su deo industrije koji je u velikim razvijenim zemljama izuzetno profitabilan i donosi jako veliki udeo u ukupnoj državnoj ekonomiji. Teme o kojima ćemo raspravljati na Kopaonik biznis forumu vezane su za neraskidivost između kreacije, između nečeg što je duhovno i neprocenjivo na neki način, i kako to staviti u kontekst i funkciju jedne stabilne ekonomije, izjavio je on.

Kreativna industrija: Najbrže rastuća grana privredeKreativna industrija kao tema biće i ove godine zastupljena na programu 26. Kopaonik biznis foruma, koji se održava od 3. do 6. marta.

O kreativnoj ekonomiji će se govoriti tokom prvog dana foruma, a sve učesnike, kako je saopštio organizator, očekuje zanimljiv panel na kojem su učešće potvrdili i popularni glumac Radivoje Raša Bukvić, kao i Slavimir Stojanović, grafički dizajner.

"Kreativne industrije su veoma važan deo opšte ekonomije jedne države", naglašava Stojanović i napominje da su deo industrije koji je u velikim razvijenim zemljama izuzetno profitabilan i donosi jako veliki udeo u ukupnoj državnoj ekonomiji.

"Teme o kojima ćemo raspravljati na Kopaonik biznis forumu vezane su za neraskidivost između kreacije, između nečeg što je duhovno i neprocenjivo na neki način, i kako to staviti u kontekst i funkciju jedne stabilne ekonomije", izjavio je on.

Srpski Davos, čija je ovogodišnja centralna tema "Srbija 10 godina posle velike recesije: snažan rast kao imperativ", prvi put je prošle godine stavio akcenat na kreativnu industriju, od koje u ovom trenutku u Evropi živi 15 miliona ljudi.

Iako je reč o najbrže rastućoj grani industrije, koja je od 2014. do 2016. godine zabeležila rast veći od 30 odsto, u Srbiji se o njoj pre prošlogodišnjeg Kopaonik biznis foruma u onlajn medijima pisalo 30 odsto manje nego u mesecima nakon foruma.

O povećanju svesti o ovoj vrsti ekonomije nakon foruma svedoči i podatak da se sam termin "kreativna industrija" u onlajn medijima u periodu od marta 2018. do februara 2019. pomenuo čak 37 puta više nego u godini pre, prema zaključcima agencije Digital Element.

Kopaonik biznis forum organizuju Savez ekonomista Srbije u partnerstvu sa kompanijom Mastercard.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik