Uzeli kredit za autobuse, ali nema ko da ih vozi

Bez autora
Feb 21 2019

Prošle godine su, u proseku, svakog meseca iz "Suboticatransa” odlazila tri vozača, a upražnjena mesta teško se popunjavaju. Kad se spomenu problemi u poslovanju gradskog autobuskog prevoznika, uvek se u prvi mah pomisli na nedostatak vozila i njihovu dotrajalost. Međutim, nadležnima u "Suboticatransu” poslednjih godina glavobolju zadaju –ljudi, to jest nedostatak vozača. Gradski prevoznik objavio je da u četvrtak, 14. februara mora da skrati i ukine određeni broj polazaka, ukupno 40 u gradskom i prigradskom saobraćaju, zbog velikog broja vozača koji su na bolovanju. To nije konačno stanje, situacija se iz sata u sat menja, i bojim se da nas isto čeka i naredne sedmice. Mi sada prvi put radimo bez vozača u rezervi, do sada smo uvek imali jednu „rezervu” ukoliko se nešto dogodi tokom dana na linijama, kazao je Milan Vasović, izvršni direktor za saobraćaj u „Suboticatransu”.

Uzeli kredit za autobuse, ali nema ko da ih voziProšle godine su, u proseku, svakog meseca iz "Suboticatransa” odlazila tri vozača, a upražnjena mesta teško se popunjavaju.

Kad se spomenu problemi u poslovanju gradskog autobuskog prevoznika, uvek se u prvi mah pomisli na nedostatak vozila i njihovu dotrajalost. Međutim, nadležnima u "Suboticatransu” poslednjih godina glavobolju zadaju –ljudi, to jest nedostatak vozača, piše Politika.

Gradski prevoznik objavio je da u četvrtak, 14. februara mora da skrati i ukine određeni broj polazaka, ukupno 40 u gradskom i prigradskom saobraćaju, zbog velikog broja vozača koji su na bolovanju.

"To nije konačno stanje, situacija se iz sata u sat menja, i bojim se da nas isto čeka i naredne sedmice. Mi sada prvi put radimo bez vozača u rezervi, do sada smo uvek imali jednu „rezervu” ukoliko se nešto dogodi tokom dana na linijama", kazao je tada za „Politiku” inžinjer Milan Vasović, izvršni direktor za saobraćaj u „Suboticatransu”.

U međuvremenu situacija se pogoršavala, početkom sedmice odjednom je od ukupno 144 vozača obolelo 73 – priložili su medicinsku dokumentaciju i otvoreno im je bolovanje. Da li je to grip udario baš na vozače gradskog prevoznika izazivajući pravu epidemiju u ovom preduzeću, ili je, kako javnost sve više sumnja, posredi nezvanična obustava rada među onima bez kojih „Suboticatrans” zaista ne može, a pri tome imaju primanja između 30.000 i 40.000 dinara?

Problemi sa nedostatkom vozača poslednjih nekoliko godina otežavaju organizaciju gradskog i prigradskog saobraćaja u Subotici i okolini. Uredba vlade o zabrani zapošljavanja preduzeće je zatekla sa 20 vozača manje od potrebnog broja. Izvršni direktor kaže da su zbog toga morali da smanje vanlinijski prevoz jer nisu mogli da dozvole da ima problema u prevozu đaka do škola, ili zaposlenih u Industrijskoj zoni.

Subotica je teritorijalno veoma razuđena, sa špicevima u prevozu poznatim svakom gradu, koji zahtevaju maksimalno angažovanje, a svakodnevnu organizaciju posla neprestano je otežavala činjenica da je gotovo svakog meseca preduzeće u proseku ostajalo bez tri vozača.

– U 2018. godini firmu su napustila 36 vozača, od toga su 33 otišla u inostranstvo. Dva radnika su se penzionisala, ali smo iskoristili zakonsku mogućnost i vratili ih da rade po ugovoru. Od vozača koji su otišli u inostranstvo, samo jedan se odlučio da se vrati na ovaj posao – nabraja Vasović.

Gradsko veće odobrilo je „Suboticatransu” da podigne kredit od 12 miliona evra kako bi kupili 10 novih autobusa, ali pri sadašnjoj situaciji ostaje pitanje da li će imati ko da ih vozi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik