„Koka-kola” godišnje proizvede tri miliona tona plastike

Bez autora
Mar 19 2019

Prvi put u istoriji poslovanja „Koka-kola” je objavila podatke o njihovoj proizvodnji plastike. Prema njihovim podacima ovaj američki gigant je u 2017. godini proizveo čak tri miliona tona plastike. To otprilike znači da samo u jednom minutu ova kompanija proizvede oko 200 hiljada flaša, to jest 108 milijardi boca godišnje. Analizom svetske potrošnje jednokratnih plastičnih proizvoda, cilj je bio da se proizvođači pozovu na transparentniji prikaz proizvodnje plastike. Kako „Gardijan” piše, „Koka-kola” je jedna od čak 31 svetske kompanije koja je objavila podatke o svojoj potrošnji, ali i proizvodnji ovog štetnog materijala. Ove kompanije godišnje zajedno proizvedu gotovo 8 miliona tona plastike. Tako, na primer, „Nestle” godišnje proizvede 1,7 miliona tona jednokratne plastike, „Unilever” 610 hiljada tona, a „Danone” 750 hiljada tona.

„Koka-kola” godišnje proizvede tri miliona tona plastikePrvi put u istoriji poslovanja „Koka-kola” je objavila podatke o njihovoj proizvodnji plastike. Prema njihovim podacima ovaj američki gigant je u 2017. godini proizveo čak tri miliona tona plastike.

To otprilike znači da samo u jednom minutu ova kompanija proizvede oko 200 hiljada flaša, to jest 108 milijardi boca godišnje, prenosi Gardijan.

Analizom svetske potrošnje jednokratnih plastičnih proizvoda, cilj je bio da se proizvođači pozovu na transparentniji prikaz proizvodnje plastike. Kako „Gardijan” piše, „Koka-kola” je jedna od čak 31 svetske kompanije koja je objavila podatke o svojoj potrošnji, ali i proizvodnji ovog štetnog materijala.

Ove kompanije godišnje zajedno proizvedu gotovo 8 miliona tona plastike. Tako, na primer, „Nestle” godišnje proizvede 1,7 miliona tona jednokratne plastike, „Unilever” 610 hiljada tona, a „Danone” 750 hiljada tona.

Javni izlazak kompanija s podacima o godišnjoj potrošnji plastike je svakako veliki korak ka transparentnijem poslovanju. Moramo raditi na smanjenju količine plastike u svetu, a do 2025. godine taj bi broj trebalo svesti na minimum, prenose svetske agencije za zaštitu životne sredine.

Sa druge strane, čak 150 najvećih kompanija na svetu koje su potpisnice Sporazuma o smanjenju proizvodnje plastike i dalje odbijaju da objave podatke o njihovoj proizvodnji. Među kompanijama koje nisu želele da objave te podatke, između ostalog i američki „Pepsi”, kao i poznati modni brendovi „Ejč end em” i „Barberi”, kao i trgovački lanci „Marks end Spenser” i „Volmart”.

Inače najveće svetske kompanije su se potpisivanjem ovim sporazumom obavezale, između ostalog, da bi svako jednokratno plastično pakovanje trebalo da zamene onim recikliranim ili višenamenskim, kao i da do 2025. godine razviju i počnu da proizvode biorazgradiva plastična pakovanja.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik