Luka Koper: Nismo zabrinuti zbog povezivanja Trsta s kineskim divovima

Bez autora
Mar 24 2019

Kineski predsjednik Xi Jinping ovih je dana na europskoj turneji, tijekom koje je potpisao i memorandum između Kine i Italije o uspostavi tzv. Novog puta svile. Među konkretnim projektima, Luka Trst je potpisala sporazum, koji između ostalog predviđa daljnji razvoj željezničke veze između Trsta i istočne Europe. Povećanjem investicija u Trstu postavlja se pitanje što to znači za Luku Koper, gdje su prošle godine prvi put premašili 24 milijuna tona tereta, što je za tri posto više nego godinu prije. Uz manji ukupni pretovar u odnosu na Trst, Koper zadržava prednost u odnosu na prekrcaj izuzetno važnog kontejnerskog segmenta, s više od 988.000 kontejnera, osam posto više nego u 2017. godini.

Luka Koper: Nismo zabrinuti zbog povezivanja Trsta s kineskim divovimaKineski predsjednik Xi Jinping ovih je dana na europskoj turneji, tijekom koje je potpisao i memorandum između Kine i Italije o uspostavi tzv. Novog puta svile.

Među konkretnim projektima, Luka Trst  je potpisala sporazum, koji između ostalog predviđa daljnji razvoj željezničke veze između Trsta i istočne Europe.

Povećanjem investicija u Trstu postavlja se pitanje što to znači za Luku Koper, gdje su prošle godine prvi put premašili 24 milijuna tona tereta, što je za tri posto više nego godinu prije. Uz manji ukupni pretovar u odnosu na Trst, Koper zadržava prednost u odnosu na prekrcaj izuzetno važnog kontejnerskog segmenta, s više od 988.000 kontejnera, osam posto više nego u 2017. godini.

Luka Koper objasnila je za STA da su mogućnosti za rast luka na sjevernom Jadranu još uvijek visoke, "stoga smo uvijek naglašavali našu podršku razvojnim projektima u svim lukama u regiji, ako želimo konkurirati sjevernim europskim lukama."

Prema studiji koju je naručila priznata međunarodna logistička agencija, potencijal luka u regiji od Ravenne do Rijeke iznosi 6 milijuna kontejnera godišnje, dok 2018. godine sve luke u regiji imaju 2,8 milijuna kontejnera godišnje. milijuna kontejnerskih jedinica.

Stoga u Luci upozoravaju da sve luke u regiji imaju isti problem u nezadovoljavajućoj željezničkoj vezi sa zaleđem. U Trstu imaju problem s uskim pukotinama unutar luke, dok željeznička pruga u Rijeci i dalje prolazi kroz grad. Kopru je potrebna dodatna željeznička veza sa zaleđem.

"Od zabrinutosti o tome što rade drugi važnije je da u Kopru i Sloveniji ostvarimo planove koje smo postavili, prvenstveno izgradnjom drugog kolosijeka, modernizacijom željezničke mreže i povećanjem kapaciteta u luci, dodali su u Luci Koper.

Dekanica Fakulteta pomorstva i prometa, Elen Twrdy, izjavila je za STA da je tršćanska luka, sa svojim ambicioznim planovima za proširenje i modernizaciju, ozbiljan igrač na sjevernom Jadranu, s najavljenim kineskim ulaganjima koja se uglavnom odnose na povećani kontejnerski promet, koji je također najvažniji i za Luku Koper.

"Moramo suvijek biti zabrinuti zbog gubitka tržišta ili partnera, te stoga moramo nastaviti ulagati u Luku Koper", s proširenjem prvog pristaništa i kupnjom strojeva, a posebno izgradnjom drugog kolosijeka, Twirdy je rekao: "Samo tada će Koper ostati konkurentan, bez obzira jesu li Kinezi došli u Trst ili ne. "

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik