Kako postati uspešan direktor: Čelnici kompanija imaju tri iste osobine

Bez autora
May 09 2019

Koja je najvažnija osobina osnivača startapa? Samo nekolicina najuspešnijih preduzetnika može ponuditi odgovor na ovo pitanje. Dženi Li, direktorka kompanije iz Silicijumske doline proučila je karakterne osobine najuspešnijih biznismena na svetu. Nakon analize, izdvojila je tri koje smatra neophodnim. Svaki uspešan osnivač startapa pre svega mora biti vizionar. No, san o 'menjanju sveta' sam po sebi nije dovoljan, tvrdi Li, zato što uspešni preduzetnici moraju znati da razdvoje realne snove od onih nerealnih. Kao osnivač kompanije, osim što svoju viziju morate da realizujete u najkraćem mogućem roku kako biste smanjili nepotrebne troškove, vaša vizija ujedno mora biti i dovoljno održiva da vam osigura poslovanje narednih godina – objašnjava Li, dodavši da svaki uspešan preduzetnik svoje dugoročne ideje mora da zna da pretoči u konkretne svakodnevne zadatke.

Kako postati uspešan direktor: Čelnici kompanija imaju tri iste osobineKoja je najvažnija osobina osnivača startapa? Samo nekolicina najuspešnijih preduzetnika može ponuditi odgovor na ovo pitanje.

Dženi Li, direktorka kompanije iz Silicijumske doline proučila je karakterne osobine najuspešnijih biznismena na svetu. Nakon analize, za portal CNBC izdvojila je tri koje smatra neophodnim.

Vizija

Svaki uspešan osnivač startapa pre svega mora biti vizionar. No, san o 'menjanju sveta' sam po sebi nije dovoljan, tvrdi Li, zato što uspešni preduzetnici moraju znati da razdvoje realne snove od onih nerealnih.

Kao osnivač kompanije, osim što svoju viziju morate da realizujete u najkraćem mogućem roku kako biste smanjili nepotrebne troškove, vaša vizija ujedno mora biti i dovoljno održiva da vam osigura poslovanje narednih godina – objašnjava Li, dodavši da svaki uspešan preduzetnik svoje dugoročne ideje mora da zna da pretoči u konkretne svakodnevne zadatke.

Najbolji primer te karakterne osobine je Džek Ma, osnivač kineskog tehnološkog diva Alibaba. Ma je pokrenuo svoju kompaniju 1999. godine u želji da unapredi poslovanje malim i srednjim preduzećima. Glavni cilj njegove kompanije bio je da omogući kineskim firmama da se prošire na globalno tržište. Ma je taj cilj pretočio u jasne, izvodljive i realne zadatke, a manje od 15 godina posle postao je direktor jedne od najuspješnijih kompanija na svetu.

"Sposobnost da se tako jasno kristalizuje vizija u jasne zadatke svim zaposlenima; od uprave do terenskih radnika je ključ uspeha svake kompanije", naglašava Li.

Otpornost

Svaka firma će se, pre ili kasnije, susresti s poteškoćama u poslovanju. U tim trenucima je ključno da čelna osoba ne gubi nadu i da nastavi da donosi odluke 'hladne glave'.

"Otpornost je ključna osobina. Nastaviti poslovanje i kada deluje kao da je sve protiv vas, jako je bitno, zato što se svaka kompanija susreće s lošim vestima, kritikama, gubicima i lošim odlukama", tvrdi Li.

Prilagodljivost

Svaki osnivač startapa gotovo se svaki dan susreće s promenama, u skladu s kojima mora napraviti određene korekcije. I sama Li je tokom svoje bogate karijere mnogo puta promenila profesiju, a u toj se tranziciji morala prilagoditi zahtevima svog novog radnog mesta.

"Smatram da je upravo mogućnost prilagođavanja svakoj situaciji najvažnija karakterna osobina. Pod time smatram osobu koja može u kratkom roku da prepozna problem, ne napravi paniku, nego sagleda situaciju iz svih uglova i brzo donese spasonosno rešenje", zaključila je Li.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik