pretraga

kursna lista

BA

HR

RS

MK

EUR 117.7643
USD 105.2031
CHF 106.8933
GBP 131.0385
CAD 80.0791
HRK 15.9335
BAM 60.2119
EUR 1.955830
CAD 1.349428
HRK 26.179579
CHF 1.775370
GBP 2.573629
USD 1.757863
RSD 1.592767
CAD 5.051136
CZK 0.281834
CHF 6.985052
GBP 9.636229
USD 6.918497
EUR 7.624184
PLN 1.743468
EUR 61.505
USD 46.5066
GBP 72.8128
CHF 46.4119
CAD 45.4818
25.06.2019.Poslovni.hr

Global grupi koncesija nakon 10 mjeseci, sada počinju radovi

Global grupi koncesija nakon 10 mjeseci, sada počinju radoviGlobal grupi, tvrtki u vlasništvu srbijanskog poduzetnika Milana Dragovića, koja je u stečaju kupila za tri milijun kuna velolučko brodogradilište Montmontaža-Greben, Vlada je nakon deset mjeseci čekanja odobrila prijenos koncesije pomorskog dobra u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene.

Dragović kaže da mu nije jasno zašto je ta birokratska procedura uzela toliko vremena i zaustavila i početak rada, no sada konačno aktivnosti na čijoj pripremi se radilo, mogu krenuti.

Greben više neće biti brodogradilište kakvo je bilo, počevši od imena koje novi vlasnik namjerava promijeniti, premda i sam svjestan da će ono kod Korčulana uvijek ostati Greben.

Novo ime brodogradilišta objavit će kroz 15-ak dana, no ono što će obilježiti novi život brodogradilišta koje je već više puta prolazilo stečajni proces, bit će nova tržišna niša.

Nekoć zaštitni znak, plovila za spašavanje, neće se više graditi u Vela Luci.

"Ta niša više nije profitabilna. Njome se više ne bave ni norveška i druga europska brodogradilišta jer jednostavno ne mogu konkurirati Kinezima", pojašnjava Dragović.

Ophodni brodovi, na kojima se Grebenu i dogodio stečaj, bit će proizvod kojim se Dragović želi nastaviti baviti, no budućnost brodogradilišta računa osloniti i na servisiranje brodova MUP-a i MORH-a, čime se prije stečaja Greben bavio, te remont jahti do 75 metara. Radili bi i servisiranje jahti za nautički turizam za što su im interes za svoju flotu već pokazala Krila Jesenice.

Suradnja s Talijanima

U proizvodnji, pak, jedan od prvih novih poslova koje bi mogao zaključiti i koji bi mogao zaposliti i do sto radnika, otkriva, gradnja je trupova i nadgrađa za luksuzne jahte za najvećeg talijanskog graditelja Ferrettija, koji je zbog popunjenosti svojih kapaciteta zainteresiran za suradnju.

"Sada nakon što je riješena koncesija možemo ozbiljno i pregovarati o toj suradnji", kaže vlasnik Global grupe.

Ta tvrtka, inače, nije imala većih aktivnosti posljednjih godina, a za njezinog vlasnika, kako i sam priznaje, brodogradnja je potpuno novo iskustvo.

"Referenci u tom segmentu nemam, bavio sam se građevinarstvom, sada i nekretninskim poslom, u pripremi imam projekt posve novog stambenog kompleksa na području Dubrovnika, a u brodogradnju intenzivno ulazim od kada smo preuzeli Greben", dodaje Dragović.

Oslonac računa postaviti na angažiranju profesionalaca, no u odnosu na dosadašnje stanje taj škver neće imati veću administraciju, nego stručne radnike u proizvodnji. Kako su sa stečajem mnogi od 150 zaposlenika poslove nastavili tražiti drugdje, pa i izvan Hrvatske, manjak će se i u velolučkom škveru rješavati "uvozom".

On je, kako potvrđuje Dragović, već dogovoren i očekuje se dolazak 40-ak radnika iz Sremske Mitrovice. Računa i da će interesa biti i od nekadašnjih Grebenaša, ali i radnika s kopna.

Koncesiju je Global grupa kod Vlade dobila i obvezivanjem na ulaganje od najmanje 5,5 milijuna kuna, za što je predano i jamstvo naplativo na prvi poziv. Dragović kaže da je planirano višestruko veći iznos ulaganja, te da će taj iznos biti realiziran već u prvom tjednu nakon dobivanja koncesije.

Uređenje kompleksa

"Nužno je najprije urediti i modernizirati infrastrukturu. Već smo u postupku nabave dva travel lifta za izvlačenje brodova, tražili smo i suglasnost općine za uređenje platoa za kobilicu i lift, a procjena je da ćemo uložiti više od 5 milijuna eura, kaže Dragović, koji se iz Dubrovnika zbog Grebena preselio u Vela Luku i u čekanju odgovora iz Ministarstva mora, prometa i veza i Vlade organizirao uređivanje zapuštenog kompleksa.

Dragović je, inače, u projektu i u privatnom životu partner s Anom Birimiša, dubrovačkom odvjetnicom poznatom iz sudskog postupka korčulanskoj narko-skupini Jakše Cvitanovića Cvika, u kojem je na kraju, nakon više od deset godina, ona bila oslobođena. Za početak radova i proizvodnje Global je prvotno odredio rok svibnja 2019., no kako se sve zbog koncesije odgodilo, novi start najavljuju  s 1. rujnom. 

Ocena
Vaša ocena
Bookmark and Share