Započeta priprema malih i srednjih preduzeća za izlazak na inostrana tržišta uz pomoć mentoringa

Bez autora
Jul 03 2019

Razvojna agencija Srbije u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju od sada omogućava stručnu pomoć za mala i srednja preduzeća za izlazak na inostrana tržišta, kroz mentoring uslugu koja se uspešno sprovodi u Srbiji i regionu.Organizovan je poseban trening za preko 40 srpskih mentora koji su otvorili Hideja Kobajaši, direktor JICA predstavništva za Balkan i Ana Žegarac, direktor sektora za međunarodnu saradnju Razvojne agencije Srbije. Obuku je održao japanski konsultant Naoja Sakamoto, a specijalna gošća bila je Đenoveva Hristova-Marej, preduzetnica i konsultant, koja je prenela uspešna iskustva iz Bugarske.

Započeta priprema malih i srednjih preduzeća za izlazak na inostrana tržišta uz pomoć mentoringaRazvojna agencija Srbije (RAS) u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA) od sada omogućava stručnu pomoć za mala i srednja preduzeća za izlazak na inostrana tržišta, kroz mentoring uslugu koja se uspešno sprovodi u Srbiji i regionu. 

Organizovan je poseban trening za preko 40 srpskih mentora koji su otvorili Hideja Kobajaši, direktor JICA predstavništva za Balkan i Ana Žegarac, direktor sektora za međunarodnu saradnju Razvojne agencije Srbije.

Obuku je održao japanski konsultant Naoja Sakamoto, a specijalna gošća bila je Đenoveva Hristova-Marej, preduzetnica i konsultant, koja je  prenela uspešna iskustva iz Bugarske.

U doba globalne ekonomije, koja je postala „ekonomija iskustva“, stvoren je prostor za izlazak srpskih firmi na inostrana tržišta uz neophodnu dobru organizaciju i poštovanje procedura.

Mentori u Srbiji će od sada kao obaveznu novu uslugu uvesti i podršku  za internacionalizaciju srpskim preduzećima-korisnicima mentoring usluge.

Mnoga mala i srednja preduzeća u Japanu izlaze na inostrana tržišta, tako da je japansko iskustvo uneto u modul obuke za srpske mentore, kombinovano sa iskustvom Evropske unije, da bi bilo lokalizovano za srpsko podneblje. 

Prema podacima japanskih konsultanata, mala i srednja preduzeća koja rade na inostranim tržištima zapošljavaju više ljudi (10% imaju godišnji rast broja zaposlenih u odnosu na 3% kod preduzeća koja posluju samo na lokalu), a 26% imaju godišnji porast u kreiranju novih proizvoda i usluga.

Obuka mentora deo je projekta „Uspostavljanje i promocija mentoring usluge za MMSPP u zemljama zapadnog Balkana“, koji Razvojna agencija Srbije razvija u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA), uz podršku Ministarstva privrede Republike Srbije. 

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik