Automobil koji reaguje na raspoloženje vozača

Bez autora
Jul 10 2019

Svi automobili koji se budu prodavali od 2021. u Evropskoj uniji moraće da imaju 11 sigurnosnih sistema, među kojima je sistem za nadzor umora i pažnje vozača. Koliko je pomenuta to bitno, govori i istraživanje prema kome čak 74 odsto vozača se svakodnevno oseća iscrpljeno ili preopterećeno. Kompanija Jaguar Lend Rover radi na veštačkoj inteligenciji koja bi bolje dešifrovala naše stanje uma prilikom vožnje. Tehnologija koristi kameru okrenutu prema vozaču i biometrijski senzor za praćenje i procenu raspoloženja vozača i shodno tome vrši prilagošavanja mnogih funkcija kabine, uključujući sistem grejanja, ventilacije i klimatizacije, medija i ambijentalnog osvetljenja. Podešavanja se menjaju u skladu sa izrazom lica vozača što treba da pomogne u eliminaciji stresa. Sistem će vremenom učiti preferencije vozača i napraviti prilagođavanja baš po meri lica koje upravlja vozilom.

Automobil koji reaguje na raspoloženje vozačaSvi automobili koji se budu prodavali od 2021. u Evropskoj uniji moraće da imaju 11 sigurnosnih sistema, među kojima je sistem za nadzor umora i pažnje vozača.

Koliko je pomenuta to bitno, govori i istraživanje prema kome čak 74 odsto vozača se svakodnevno oseća iscrpljeno ili preopterećeno.

Kompanija Jaguar Lend Rover radi na veštačkoj inteligenciji koja bi bolje dešifrovala naše stanje uma prilikom vožnje. Tehnologija koristi kameru okrenutu prema vozaču i biometrijski senzor za praćenje i procenu raspoloženja vozača i shodno tome vrši prilagošavanja mnogih funkcija kabine, uključujući sistem grejanja, ventilacije i klimatizacije, medija i ambijentalnog osvetljenja. Podešavanja se menjaju u skladu sa izrazom lica vozača što treba da pomogne u eliminaciji stresa.

Sistem će vremenom učiti preferencije vozača i napraviti prilagođavanja baš po meri lica koje upravlja vozilom.

Personalizovana podešavanja mogu uključivati promenu ambijentalnog osvetljenja u umirujuće boje ukoliko sistem detektuje da je vozač pod stresom, zatim odabir omiljene plejliste ako se prepoznaju znakovi umora ili snižavanje temperature vazduha unutar kabine kao odgovor na zevanje ili druge znake umora.

Kompanija takođe radi na detekciji stanja putnika na zadnjim sedištima. Za razliku od vozača, ukoliko sistem detektuje znake umora, može da zatamni svetla i prozore, kao i podigne temperaturu vazduha kako bi putnik lakše utonuo u san.

"Iako se krećemo ka budućnosti u kojoj se predviđa autonomna vožnja, i dalje ostajemo usredsređeni na vozača i njegove potrebe kao što je to oduvek bio slučaj", rekao je doktor Stiv Ajli, koji radi u JLR-u.

"Primenjujući holistički pristup na svakog pojedinačnog vozača i mnogo od onoga što smo naučili iz napretka u istraživanju tokom poslednjih 10 ili 15 godina o ličnoj dobrobiti pojedinca, možemo sa sigurnošću reći da će naši klijenti i dalje uživati u udobnoj i angažovanoj vožnji pri svim uslovima vožnje, čak i prilikom onih dugih i monotonih putovanja autoputevima."

Inače, vozila Jaguara i Lend Rovera već poseduju tehnologiju za praćenje stanja vozača, koja može da detektuje da li vozač počinje da se oseća pospano i ukoliko je to slučaj daje rano upozorenje da se napravi pauza.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik