Zašto se Grčka lošije prodaje?

Bez autora
Jul 15 2019

Interesovanje za grčka letovališta manje je nego prošle godine, a turisti uglanom kupuju "last minit" i specijalne ponude po promotivnim cenama. "Last minit" ponude za odmor u Grčkoj preplavile su srpske agencije, jer su naši turisti tokom zime uglavnom uplaćivali aranžmane u "frst minitu" i od maja gotovo prestali da kupuju paket, aranžmane za Grčku. Tako već sada na početku sezone može da se nađe bezbroj specijalnih ponuda za Egej. Mnogi pretpostavljaju da je razlog za slabije interesovanje to što su Grci podigli cene. Dva su razloga manjem interesovanju za Grčku nego prošle godine - objašnjava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija JUTA. Grci su podigli cene, jer su se na njihovom tržištu pojavili novi turisti: Rumuni, dok su Nemci zakupili milion kreveta. Kada se tome dodaju bugarski i ostali turisti, jasno je da nama ne preostaju povoljne cene.

Zašto se Grčka lošije prodaje?Interesovanje za grčka letovališta manje je nego prošle godine, a turisti uglanom kupuju "last minit" i specijalne ponude po promotivnim cenama.

"Last minit" ponude za odmor u Grčkoj preplavile su srpske agencije, jer su naši turisti tokom zime uglavnom uplaćivali aranžmane u "frst minitu" i od maja gotovo prestali da kupuju paket-aranžmane za Grčku. Tako već sada na početku sezone može da se nađe bezbroj specijalnih ponuda za Egej. Mnogi pretpostavljaju da je razlog za slabije interesovanje to što su Grci podigli cene.

- Dva su razloga manjem interesovanju za Grčku nego prošle godine - objašnjava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija JUTA. - Grci su podigli cene, jer su se na njihovom tržištu pojavili novi turisti: Rumuni, dok su Nemci zakupili milion kreveta. Kada se tome dodaju bugarski i ostali turisti, jasno je da nama ne preostaju povoljne cene.

S druge strane i naše agencije su još prošlog leta, ponete odličnom prodajom Egeja, zakupile veliki broj kreveta. Velika ponuda automatski snižava cene. Lane su aranžmani za Španiju mogli da se kupe u "last minitu", a ove godine ih nema. Za Španiju je ovog leta zakazano upola manje čarter-letova, pa su se skoro sva mesta prodala. Za Grčku je broj mesta, praktično, neograničen.

- Agencije imaju nekoliko hiljada kreveta viška i da bi ih prodali, snižavaju cene - ističe Seničić. - Dok oni ne prodaju "last minite", ne mogu da se prodaju ni ostali aranžmani.

Ovo leto će obeležiti i neuporedivo kvalitetniji smeštaj za manje novca, jer su sada traženije vile sa bazenom i avionski prevoz. Tako, recimo, "Robinzon" za 289 evra nudi avionski prevoz i vile sa bazenom u Lefkadi (vila "Kostadina") i u Pargi (vila "Diogenis").

Dakle, da li su turisti ove godine "pametniji", pa čekaju niže cene? Ili su agencije godinama nudile "last minite", pa su turiste naučile da treba da čekaju?

- Ponuda ove godine kreira tražnju, a ponuda je suviše velika - kaže Ljubiša Nešovanović iz "Robinzon travela". - Nekada imam utisak da ljudi kompromisno uplaćuju letovanje na osnovu cene i žrtvuju kvalitet. Međutim, za neka odredišta nema krize, a takav je Pilion. I Krf je uvek tražen, ali je činjenica da nikada ranije nije mogao u špicu sezone da se nađe smeštaj u vili "Sotiris" u Kasiopiju za 249 evra sa prevozom.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik