pretraga

kursna lista

BA

HR

RS

MK

EUR 117.5843
USD 106.6718
CHF 107.609
GBP 133.1043
CAD 80.3501
HRK 15.8748
BAM 60.1199
EUR 1.955830
CAD 1.349428
HRK 26.179579
CHF 1.775370
GBP 2.573629
USD 1.757863
RSD 1.592767
CAD 5.051136
CZK 0.281834
CHF 6.985052
GBP 9.636229
USD 6.918497
EUR 7.624184
PLN 1.743468
EUR 61.505
USD 46.5066
GBP 72.8128
CHF 46.4119
CAD 45.4818
19.08.2019.Dnevni Avaz

BiH ostaje bez vozača autobusa: Na konkurs raspisan za prijem 40 šofera, javilo se svega šest ljudi

BiH ostaje bez vozača autobusa: Na konkurs raspisan za prijem 40 šofera, javilo se svega šest ljudiNaša zemlja se posljednjih godina suočava sa masovnim gubitkom radne snage, koja svoje znanje i vještine, za veću plaću, nudi izvan granica Bosne i Hercegovine.

Iako u najvećoj mjeri odlaze medicinari i IT stručnjaci, sve je evidentniji i masovniji odlazak vozača autobusa i kamiona, a brojna prijevoznička preduzeća suočavaju se s deficitom radne snage.

Šest ljudi

Zeničko preduzeće “Zenicatrans” muku muči sa pronalaskom kadra. Na konkurs raspisan za prijem 40 vozača, javilo se svega šest ljudi. Darmin Terzić, direktor “Zenicatransa”, u kontaktu je s drugim firmama i preduzećima u BiH i ovaj problem imaju svi.  

- Vozači autobusa obično imaju položene sve kategorije pa koriste tu činjenicu i masovno odlaze u inozemstvo da voze kamione i šlepere. Manji dio njih ide vani da vozi autobus. Iako dobivaju veću plaću, uvjeti su bolji ovdje, jer niste odvojeni od porodice i ne provode cijeli život na točkovima, kako je to slučaj tamo - govori on.

Ne krije da su nekad u ovom dugogodišnjem preduzeću postojale liste čekanja za vozače autobusa, a da se posljednjih godina na konkurs javi tek poneki vozač. 

- To je dovoljan alarm. Ako se hitno nešto ne poduzme, brzo će doći do kolapsa prijevozničkih preduzeća u BiH i neće imati ko voziti autobuse. Moraju se poboljšati uvjeti rada, odnosno da plaće prate troškove života – ističe on.

Bezizlazna situacija

Inače, prosječna plaća vozača autobusa iznosi oko 1.000 KM, plus topli obrok. Vozači za inozemne linije na taj iznos dobivaju i dnevnicu od 50 KM.

No, vozača autobusa sve je manje u BiH, a prijevoznici se nalaze u bezizlaznoj situaciji. Ukoliko sistem ne poduzme nešto, preduzeća će biti primorana staviti ključ u bravu.

Godišnje obuče 40 kandidata

Zekija Ahmetspahić vlasnica je autoškole koja od 2002. godine nudi mogućnost polaganja ispita za vozača autobusa.

- Od tada do danas, ne primijetimo pad, naprotiv, godišnje obučimo 40 kandidata. Ali, svi oni još tokom same obuke već imaju ugovoren posao izvan BiH. Kad dobiju vozačku dozvolu, odlaze vani da rade, jer su dosta bolje plaće, kao i uvjeti - kaže ona.

Ocena
Vaša ocena
Bookmark and Share