Yusen Logistics otvorio podružnicu u Luci Koper

Bez autora
Oct 16 2019

Yusen Logistics, jedna od najvećih svjetskih logističkih kompanija, otvorila je ured u Luci Koper. I to još u kolovozu ove godine. A prošlog je petka, prenose slovenski mediji, taj ured prerastao u podružnicu ove globalne kompanije. Interes japanske tvrtke za luku na sjeveru Jadrana ne bi trebao nikoga iznenaditi, osim možda hrvatske luke. Naime, EU i Japan su sklopili sporazum o slobodnoj trgovini koji je stupio na snagu 1. veljače ove godine. A zašto baš Koper, a ne, primjerice, Rijeka? Koper se još 2015. godine, predstavio u Tokiju i ponudio svoje usluge japanskom izvozu. A nakon toga su Japanci napravili studiju koja je istaknula prednosti Kopra.

Yusen Logistics otvorio podružnicu u Luci KoperYusen Logistics, jedna od najvećih svjetskih logističkih kompanija, otvorila je ured u Luci Koper. I to još u kolovozu ove godine. A prošlog je petka, prenose slovenski mediji, taj ured prerastao u podružnicu ove globalne kompanije.

Interes japanske tvrtke za luku na sjeveru Jadrana ne bi trebao nikoga iznenaditi, osim možda hrvatske luke. Naime, EU i Japan su sklopili sporazum o slobodnoj trgovini koji je stupio na snagu 1. veljače ove godine.

A zašto baš Koper, a ne, primjerice, Rijeka? Koper se još 2015. godine, predstavio u Tokiju i ponudio svoje usluge japanskom izvozu. A nakon toga su Japanci napravili studiju koja je istaknula prednosti Kopra. Pa je više nego razumljivo da su se okrenuli Kopru kad su birali svoju bazu na sjeveru Jadrana.

Ali, to samo po sebi ne bi bilo dovoljno. Evo kako je Yusen Logistics objasnio zašto Koper: "Luka Koper pretovaruje najviše tereta od svih triju sjevernojadranskih luka (Rijeka, Trst), volumen pretovara kontejnera je u proteklih deset godina porastao za 180%, a iz luke svaki dan polaze 62 vlaka".

Kopersku je podružnicu osnovala Yusen Logistics Hungary KFT, koja je tvrtka kći japanske korporacije. A mađarska kompanija djeluje u budimpeštanskom BILK (Intermodalni logistički centar) terminalu te u zračnim lukama u Budimpešti i Beču. I surađuje s lukom Koper već više od dvije godine i zadovoljna je uslugama.

Pa se čini da dolazi do povijesnog obrata: Mađarska više nije zainteresirana za izlazak na more preko luke Rijeka nego preko Kopra. Nije nevažna ni činjenica da je Slovenija konačno krenula u izgradnju drugog kolosijeka pruge Koper - Divača koja zatim vodi prema Ljubljani.

Naime, upravo je pitanje željezničke povezanosti sa zaleđem bilo jedno od ključnih pitanja za odluku japanske korporacije. A Hrvatska još uvijek ima staru prugu Zagreb - Rijeka dok se o novoj samo priča. Hrvatskoj svakako nije pomogla ni odluka da se japanskoj tvrtki Marubeni otkaže posao s termoelektranom Plomin.

Irena Opassi, predstavnica japanske kompanije u Kopru, za ljubljansko je Delo izjavila kako će ova podružnica služiti kao potpora matičnoj kompaniji za sve poslove sa zemljama članicama EU iz Središnje i Istočne Europe (Austrija, Mađarska, Slovačka, Hrvatska, Rumunjska), ali i širenju poslovanja kako Yusen Logistics tako i drugih japanskih ali i globalnih ulagača u balkansku regiju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik