Novo vreme rađa nove gigante: Ko vodi tržište polovne odeće i okreće milijarde?

Bez autora
Oct 21 2019

Gigantski modni lanci suočavaju se sa sve više problema u poslovanju, a neki od njih nemaju drugi izlaz osim da odu u stečaj ili reorganizuju poslovanje svesno puštajući niz vodu delove kompanije. Poslednji u nizu onih koji su podneli zahtev za stečaj je lanac "Forever 21" koji se tim postupkom, pokrenutim krajem prošlog meseca, pridružio firmama "Barnis Njujork" i "Dizel USA" i sve većem broju maloprodajnih lanaca koji su otišli u stečaj zbog borbe sa konkurentima preko interneta. Neki kao što je "Payless ShoeSource" i "Charlotte Russe" su potpuno zatvoreni. "Forever 21" je osnovan 1984. i sa drugim tzv. brzim modnim lancima kao što su H&M i Zara bio na talasu popularnosti među mladim potrošačima koji je krenuo sredinom 1990-ih.

Novo vreme rađa nove gigante: Ko vodi tržište polovne odeće i okreće milijarde?Gigantski modni lanci suočavaju se sa sve više problema u poslovanju, a neki od njih nemaju drugi izlaz osim da odu u stečaj ili reorganizuju poslovanje svesno puštajući niz vodu delove kompanije.

Poslednji u nizu onih koji su podneli zahtev za stečaj je lanac "Forever 21" koji se tim postupkom, pokrenutim krajem prošlog meseca, pridružio firmama "Barnis Njujork" i "Dizel USA" i sve većem broju maloprodajnih lanaca koji su otišli u stečaj zbog borbe sa konkurentima preko interneta. Neki kao što je "Payless ShoeSource" i "Charlotte Russe" su potpuno zatvoreni.

"Forever 21" je osnovan 1984. i sa drugim tzv. brzim modnim lancima kao što su H&M i Zara bio na talasu popularnosti među mladim potrošačima koji je krenuo sredinom 1990-ih. Popularnost je rasla za vreme velike recesije, kada su kupci tražili povoljne cene.

Međutim, poslednjih godinu dana brza moda je prestala da bude privlačna. Mladi potrošači gube interes za garderobu koja može da se baci i više ih zanima kupovina ekološki pogodnih proizvoda. Oni se takođe okreću iznajmljivanju odeće i onlajn vebsajtovima za polovnu odeću kao što je "Thredup", gde vide da se odeća ponovo nosi umesto da završi na đubretu.

ThredUp, TheRealReal i Stitch Fix nekada su bili startapi koje su pokrenuli profesionalci bez ikakvog iskustva u modnoj industriji, ali koji su videli potencijal tamo gde se konvencionalni model nije usudio da pogleda.

Danas su to kompanije koje vrede milione i kojima je cilj da postanu novi "go-to" brendovi i da se pozicioniraju na globanom nivou.

ThredUp

Kompanija koju je 2009. godine osnovao američki biznismen Džejms Rajnhart, sadašnji generalni direktor, nastala je jer njen osnivač više nije znao šta da radi sa majicama koje uopšte nije nosio. Tržište, koje je namenjeno preprodaji secondhand modnih artikala, svakog dana u ponudi ima više od 40.000 novih komada. ThredUp je do danas prodao više od 65 miliona odevnih predmeta.

U ponudi ovog internet prodavca možete naći više od 35.000 brendova, od Gap-a do Gucci-ja. Ova američka kompanija sa sedištem u San Francisku do sada je prikupila više od 300 miliona dolara investicija.

TheRealReal

Kompaniju koja se bavi prodajom polovne luksuzne robe osnovala je 2011. godine Džuli Vajnrajt, sadašnja generalna direktorka kompanije. U ponudi TheRealReal-a možete naći odeću luksuznih brendova, fin nakit, satove, čak i umetnička dela i dekor za dom.

Ova kompanija zaključila je prvu polovinu godine uz povećanje prihoda od 52 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a očekuje da će do kraja 2019. godine od prodaje ostvariti prihod u vrednosti od milion dolara. TheRealReal zapošljava više od hiljadu ljudi, a od investicija kompanija je prikupila 280 miliona dolara.

Vestiaire Collective

Komanija za preprodaju luksuzne robe preko interneta nudi više od 600.000 proizvoda, kao što su torbe, obuća i nakit, između ostalog. Osnovana je 2009. godine, prisutna je u više od 50 zemalja širom sveta i ima više od 7 miliona korisnika. Kompanija ima kancelarije u Parizu, Londonu, Njujorku, Milanu i Hong Kongu.

Od prošlog januara, novi generalni direktor Vestiare Collective-a je Maksimilijan Bitner, čija je misija širenje posla u Aziji. Ova kompanija je prikupila više od 170 miliona dolara investicija.

Poshmark

Kompaniju za preprodaju odeće koja planira da izađe na berzu krajem godine, 2011. je osnovao Maniš Čandra. Putem ove platforme korisnici u Americi mogu da kupuju ili prodaju novu ili polovnu odeću, obuću i nakit. Kompanija je prikupila približno 153 miliona dolara investicija.

Rent the Runway

Kompaniju koja je jedan od pionira kada je reč o modelu iznajmljivanja i pretplate osnovale su 2009. godine studentkinje sa Harvarda, Dženifer Flajs i Dženifer Hajman, sadašnja generalna direktorka. Kompanija je napravila iskorak i time što je otvorila prodavnice u Njujorku, Čikagu, Vašingtonu, San Francisku i Los Anđelesu.

Rent the Runway, čija je vrednost procenjena na milijardu dolara, nudi uglavnom dve usluge: iznajmljivanje jednog komada po fiksnoj ceni i mesečnu pretplatu putem koje korisnici dobijaju određeni broj komada odeće mesečno po fiksnoj ceni koja uključuje isporuku, preuzimanje i pranje veša. Kompanija takođe ima i najveću radnju za hemijsko čišćenje na svetu kroz koju "prođe" 2.000 komada odeće na sat.

Stitch Fik

Vaš lični stilista – šta ti se sviđa zadrži, ostalo vrati. Princip poslovanja je da kompanija šalje kutiju sa pet odevnih predmeta veličine i ličnog stila korisnika, a korisnici imaju mogućnost ili da zadrže sve ili određeni broj komada, a ostatak da vrate.

Osnovana 2011. godine od strane Erin Morrinson i Katrina Lejk, bivše studentkinje sa Harvarda i sadašnjeg generalnog direktora, kompanija je 2017. godine izašla na berzu i njena procenjena vrednost je dve milijarde dolara.

Na kraju fiskalne godine 2018. kompanija je ostvarila neto dobit veću od 33,2 miliona dolara i imala je ukupno više od 5.800 zaposlenih uključujući 3.000 stilista i 75 data scientista.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik