Novi e-servis Republičkog geodetskog zavoda

Bez autora
Nov 25 2019

Republički geodetski zavod je razvio, testirao i pustio u rad elektronski šalter - eŠalter, jedinstven informacioni servis koji povezuje nekoliko procedura u različitim organima državne uprave, profesionalnim geodetskim organizacijama i različitim nivoima uprave.Najnoviji e-servis u okviru eŠaltera RGZ-a omogućava licenciranim geodetskim organizacijama da komuniciraju sa RGZ-om isključivo elektronskim putem bez obzira gde se oni nalaze što će smanjiti ogromne probleme građanima Srbije i unaprediti efekasnost u radu i smanjiti korupciju. U praksi, ovim unapređenjem građanima je omogućeno digitalno podnošenje zahteva katastru putem licenciranih geodetskih organizacija.

Novi e-servis Republičkog geodetskog zavodaRepublički geodetski zavod je razvio, testirao i pustio u rad elektronski šalter - eŠalter, jedinstven informacioni servis koji povezuje nekoliko procedura u različitim organima državne uprave, profesionalnim geodetskim organizacijama i različitim nivoima uprave.

Najnoviji e-servis u okviru eŠaltera RGZ-a omogućava licenciranim geodetskim organizacijama da komuniciraju sa RGZ-om isključivo elektronskim putem bez obzira gde se oni nalaze što će smanjiti ogromne probleme građanima Srbije i unaprediti efekasnost u radu i smanjiti korupciju.

U praksi, ovim unapređenjem građanima je omogućeno digitalno podnošenje zahteva katastru putem licenciranih geodetskih organizacija. Sada će građani sve svoje poslove vezane iz oblasti rada geodetskih organizacija moći da obave u svom gradu, bez obzira gde se njihova nepokretnost nalazi, što je ogromna ušteda vremena i novca imajući u vidu da je do sada bilo neophodno otputovati u mesto u kom se nepokretnost nalazi i podneti zahtev u tamošnjoj službi katastra nepokretnosti.

Republičkom geodetskom zavodu se građani obraćaju zbog raznih problema koji u osnovi nastaju zbog nepoznavanja kompleksne problematike oko upisa ili nekog posla vezanog za nepokretnosti. Sada postoji brz, pouzdan, dostupan i besplatan pristup koji otklanja brojne nedoumice i nesporazume dok su ranije građani bili ostavljeni na milost i nemilost raznim mešetarima koristeći činjenice da je sistem bio nepristupačan.

Novi e-servis je najlakši, najbrži i najpouzdaniji put da građani reše probleme vezane za njihovu imovinu. U Republici Srbiji trenutno postoji 440 licenciranih geodetskih organizacija koja nemaju nikakva ograničenja u vezi pružanja geodetskih usluga ni u pogledu teritorije, radnog vremena ili nekog drugog ograničenja osim da rade u skladu sa zakonom i budu na usluzi građanima. Kako bi se dodatno olakšalo građanima, Republički geodetski zavod je izradio i mapu licenciranih geodetskih organizacija i obezbedio uvid u sve neophodne poslovne podatke. Mapi se može pristupiti preko naslovne stranice veb sajta RGZ-a klikom na baner "geodetske organizacije".

Ukratko, novim e servisom smanjeno je opterećenje za građane a istovremeno je omogućeno da administracija nepokretnosti funkcioniše lakše, jednostavnije, efikasnije i pouzdanije.

eŠalter-a osim za katastarsku proceduru služi i u procedurama Poreske uprave, Lokalne poreske administracije i Javnih komunalnih preduzeća (u sistemu objedinjene naplate). Dakle, jednim slanjem isprave koja je nastala u bilo kom organu, ili kod javnog beležnika, kroz eŠalter se iniciraju različiti poslovni procesi (procedure) u različitim organima. Raniji sistem je podrazumevao da građani sami nakon pribavljanja isprave istu donose u Katastar, u Poresku upravu, u Lokalnu poresku administraciju i u Javna komunalna preduzeća. eŠalter omogućava da automatski organi kod kojih isprava nastaje, umesto građana, dostavljaju ispravu u sve pomenute organe i preduzeća. Na taj način građani nemaju obavezu, ni potrebu, da idu sa dokumentima od šaltera do šaltera.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik