Nemci ne znaju šta će sa dizelašima, kupuju ih samo Balkanci

Bez autora
Jan 23 2020

U Nemačkoj dizel vozila vrtoglavo gube cenu jer mnogi gradovi ograničavaju njihovo kretanje u gradu. "Evro 5" dizeli odavno ne mogu da se prodaju, a sada je stala prodaja i "evro 6" polovnjaka. Prodavci u Nemačkoj nemaju puno izbora iz Sistema staro za novo – dolaze novija dizel vozila "evro 6" koja su sve jeftinija, umesto da drže cenu. Problem je što za njih nema ni kupaca osim onih koji dolaze sa Balkana. Ukupno oko milion dizelaša u Nemačkoj čeka na placevima i to većinom standarda "evro 5" i "evro 6". Ovo je polovan 'pasat' evro 6, njega smo kao polovnjaka do sada prodavali za 29.000 evra, sada ga nudimo i za 21.000 evra i niko ga neće. Dalje spuštanje cene vodi nas u veliki gubitak, navodi prodavac polovnih vozila u Nemačkoj Akaj Gund Hasan.

U Nemačkoj dizel vozila vrtoglavo gube cenu jer mnogi gradovi ograničavaju njihovo kretanje u gradu. "Evro 5" dizeli odavno ne mogu da se prodaju, a sada je stala prodaja i "evro 6" polovnjaka.

Prodavci u Nemačkoj nemaju puno izbora iz Sistema staro za novo – dolaze novija dizel vozila "evro 6" koja su sve jeftinija, umesto da drže cenu. Problem je što za njih nema ni kupaca osim onih koji dolaze sa Balkana.

Ukupno oko milion dizelaša u Nemačkoj čeka na placevima i to većinom standarda "evro 5" i "evro 6".

"Ovo je polovan 'pasat' evro 6, njega smo kao polovnjaka do sada prodavali za 29.000 evra, sada ga nudimo i za 21.000 evra i niko ga neće. Dalje spuštanje cene vodi nas u veliki gubitak", navodi prodavac polovnih vozila u Nemačkoj Akaj Gund Hasan.

A gubitak prodavaca automobila u Nemačkoj sve je veći, mnogi od njih zbog loše situacije proglašavaju i bankrot.

"Prema našim procenama, u rukama 'hendlera' trenutno ima 350.000 dizelaša standarda 'evro 5'. Tu je zarobljeno više od pet milijardi evra. Oni na kupce čekaju u proseku 106 dana, svaki dan trgovce svaki automobil košta 28 evra po danu", ističe Urlih Kendler iz Udruženja prodavaca.

Nije tajna da su najveći kupci ovih automobila Srbi, Hrvati, Bugari i Makedonci.

Hrvati su prošle godine, iako su kupili 30.000 novih automobila, pazarili i 10.000 novijih polovnjaka, sličan odmer imaju i ostale balkanske države.

Kod nas je trend sasvim suprotan, mi i dalje uvozimo "evro 3" vozila, dok novijih dizelaša ima samo 15 odsto.

Pojedine fabrike ukinule su proizvodnju dizela, a prva je to pre skoro dve godine uradila "Tojota", tako da se ocenjuje da će ona imati nove kupce ali i manji gubitak.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik