Niče 10 novih mostova, Srbija se zadužuje 431,6 miliona evra

Bez autora
Jun 22 2021

Poslanici će uskoro, usvajanjem zakona, odobriti da se Srbija zaduži 431,6 miliona evra. Ovim novcem biće plaćen deo obaveza prema konzorcijumu "Behtel-Enka", izvođaču radova na Moravskom koridoru.

Zajam odobrava JPMorgan chase banka, na 13 godina, uz kamatnu stopu od 0,5 odsto godišnje, uvećana za šestomesečni euribor. Plan je da se Pojate i Preljine spoje kroz 112,37 kilometara auto-puta i to tokom 2024.

U "Koridorima Srbije", koji su prema ugovoru o zajmu kupac, napominju da su se tokom poslednjih šest meseci intenzivirali radovi na Moravskom koridoru i sada napreduju prema utvrđenoj dinamici.

- Radovi na izgradnji trase auto-puta izvode se na deonici jedan, od Pojata do Kruševca, na ukupno 53 tačke - kažu u "Koridorima". - Izvode se i zemljani radovi na pozajmištima i deponijama materijala na deonici tri, od Adrana do Preljine. Na prvoj deonici u toku su radovi na izgradnji devet mostova i nadvožnjaka i šest propusta, kao i posao izmeštanja postojeće komunalne infrastrukture i hidrotehničko uređenje Zapadne Morave. Na deonici tri - poddeonica Adrani - Mrčajevci, otpočeli su radovi na izgradnji mosta, dok se na poddeonici Mrčajevci - Preljina očekuje početak radova u avgustu ove godine.

Pitanje vlasništva nad parcelama rešeno je na čitavoj trasi budućeg koridora. Postupak eksproprijacije zemljišta za sve tri deonice, kao i za regulaciju Zapadne Morave, u potpunosti je završen. Doneta su sva rešenja i obezbeđen je ulazak izvođača u posed.

- Izvođač radova, kompanije "Behtel - Enka" kroz partnerstvo sa Nacionalnom službom za zapošljavanje trude se da se maksimalno uposle domaći radnici - ističu u "Koridorima". - Na ovom projektu, od ukupno 1.600 radnika, angažovano je 1.100 iz Srbije. od okupnog broja podizvođača, 90,5 odsto čine domaće firme, kroz veliki broj ugovora čije je potpisivanje u nadležnosti konzorcijuma "Behtel - Enka".

Dva metra širi

Na budućem Moravskom koridoru je predviđena izgradnja 117 većih putnih objekata, 88 mostova i podvožnjaka, kao i 29 nadvožnjaka - kažu u "Koridorima Srbije". - Planira se 11 saobraćajnih petlji. Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva.

Ocenite tekst
Komentari
  • laik

    Jun 23 2021
    Radovi na deonici Preljina - Adrani su toliko intenzivni da ja mislim da je ovo kreditno zaduženje malo za njihovo pokrivanje.
    Kako vas nije sramota da objavljujete ovakve laži. Nema radova na deonici Preljina - Adrani i to je istina, kao što je istina da je rok za završetak Moravskog koridora samo lepa "šarena laža" u moru predizbornih laži.
    Bruka!
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik