pretraga

kursna lista

BA

HR

RS

MK

EUR 117.63
USD 105.4127
CHF 106.8878
GBP 135.9884
CAD 80.2606
HRK 15.7986
BAM 60.1433
EUR 1.955830
CAD 1.349428
HRK 26.179579
CHF 1.775370
GBP 2.573629
USD 1.757863
RSD 1.592767
CAD 5.051136
CZK 0.281834
CHF 6.985052
GBP 9.636229
USD 6.918497
EUR 7.624184
PLN 1.743468
EUR 61.505
USD 46.5066
GBP 72.8128
CHF 46.4119
CAD 45.4818
08.10.2019.Nezavisne Novine

Kuda će sve prolaziti autoput Beograd-Sarajevo

Kuda će sve prolaziti autoput Beograd-SarajevoU Beogradu će danas, u prisustvu predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i Turske Redžepa Tajipa Erdoana svečano biti označen početak radova na autoputu Beograd - Sarajevo.

Ova će svečanost uslijediti deset meseci nakon potpisivanja komercijalnog ugovora vrijednog 250 miliona evra za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju ove saobraćajnice. U Beogradu su članovi Predsjedništva BiH Željko Komšić, Šefik Džaferović i Milorad Dodik.

Autoput Beograd-Sarajevo prvi je autoput koji će direktno povezati Srbiju i BiH, a od velikog je značaja i za povezivanje u regionu.

Kako je ranije isticao Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, planirana izgradnja ovog autoputa je od ogromne važnosti za odnose Srbije i BiH, jer su to "dve zemlje koje imaju najveću trgovinsku razmjenu, a najgore puteve".

Ukupna vrijednost 1,05 milijardi evra

Autoput Beograd-Sarajevo gradiće se kao prsten, u dva pravca: Kuzmin - Sremska Rača (granica sa BiH) - Bijeljina i Požega - Kotroman (granica sa BiH).

Dionica Sremska Rača – Kuzmin ima dužinu od oko 18 kilometara, a trasa Požega-Užice-Kotroman je dugačka oko 60 kilometara.

Dionica Sremska Rača-Kuzmin, dužine oko 18 kilometara, projektovana je, objašnjavaju nadležni, kao klasičan autoputni profil sa dvije vozne i jednom zaustavnom trakom (za svaki smjer vožnje) i srednjim razdjelnim pojasom, za brzinu od 130 kilometara na čas. Projektuje se kao dio budućeg autoputnog pravca prema Bijeljini.

Početak saobraćajnice najvišeg putnog ranga predviđen je u blizini postojeće takozvane denivelisane raskrsnice Kuzmin, preko koje je ostvarena veza sa državnim putem koji ide kroz naselja Kuzmin i Bosut, a sve do postojećeg graničnog prelaza kod Sremske Rače. Glavni objekat na trasi autoputa je most preko reke Save kod Sremske Rače, čija je dužina oko 1,3 kilometra. Pored mosta, predviđena je i izgradnja novog graničnog prijelaza.

Drugi pravac, dionica Požega-Užice-Kotroman (granica sa BiH), dužine oko 60 kilometara, sa Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) trebalo bi da se u Pojatama poveže sa Koridorom 10.

"Kada završimo autoput do Požege, tu će biti račvanje na dva kraka: jedan ka Dugoj Poljani odnosno Novom Pazaru, Sjenici, Boljaru i granici sa Crnoj Gorom, drugi ka Kotromanu i granici sa BiH, a onda dalje ka Sarajevu. Za dionicu Požega - Kotroman očekujemo da bude završena dokumentacija i da sljedeće godine vidimo sa prostornim planom", ističu u Ministarstvu građevinarstva Srbije, prenosi "Blic.rs".

Početak radova na ovoj dionici može da se očekuje u 2021. godini.

Ocena
Vaša ocena
Bookmark and Share