Abu Dhabi sve poželjnija luksuzna destinacija za surfere: Za vještačke talase daju 150.000 dolara

Bez autora
Sep 25 2025

Abu Dhabi ima mnoge stvari koje surferi traže: toplo vrijeme, sunce tokom cijele godine i bistru vodu.

Jedino što mu je nedostajalo bili su – talasi.

To se promijenilo u oktobru 2024, kada je otvoren Surf Abu Dhabi. Nudeći najduži vještački talas na svijetu, kompanija se nada da će pretvoriti Abu Dabi u globalnu destinaciju za surfovanje.

Bazen sa talasima dugačak je 690 metara i na njemu se može jahati talas i do jednog minuta.

Za razliku od svih ostalih bazena sa talasima koji koriste slatku vodu, Surf Abu Dhabi je ispunjen sa 80 miliona litara morske vode, pumpane iz Arapskog zaliva. Voda je slanija nego na većini mjesta u svijetu, pa je u bazenu djelimično desalinizuju.

Slejterova linija talasa

Talas se proizvodi pomoću podvodnog krila koje se vuče niz bazen sistemom kotura. Krilo pokreće vodu, a pažljivo oblikovano dno bazena, poznato kao batimetrija, čini da se talas lomi.

Iza tehnologije stoji Keli Slejter, najuspješniji profesionalni surfer u historiji.

Dok većina profesionalaca ima svoju liniju šorceva za surf, Slejter ima – liniju talasa. Radio je sa Adamom Finčamom, stručnjakom za mehaniku fluida sa Univerziteta Južna Kalifornija, kako bi stvorio savršen talas.

Projekat je bio "matematički užasan", rekao je jedan profesor sa USC-a u intervjuu za Science.

Tehnologija je prvi put predstavljena 2015. godine u Surf Ranchu u Kaliforniji, a Svjetska liga u surfovanju (WSL) zakazala je tamo takmičenje već za sezonu 2018. godine, prenosi Ekapija.

U februaru 2025. održan je i događaj u Abu Dabiju. Godine 2016. WSL Holdings, vlasnička kompanija Svjetske lige u surfovanju, kupila je Kelly Slater Wave Company, vlasnika tehnologije.

Savršenstvo ima cijenu

Ideja o savršenom talasu ukorijenjena je u svijesti surfera još od dokumentarca The Endless Summer iz 1966. godine, o dvojici kalifornijskih surfera na putovanju oko svijeta u potrazi za "onim pravim". Talas su našli u Kejp Sent Frensisu u Južnoj Africi.

Film je za surfere bio hipnotišući, dugački valovi koji se kotrljaju jedan za drugim, kao da ih je stvorila mašina.

U Abu Dhabiju talas je uvijek isti, primjenjuje se filozofija kvaliteta, a ne kvantiteta. Više od 80% klijenata dolazi iz inostranstva, a Surf Abu Dhabi cilja tržište luksuznih putovanja.

U glavnom bazenu dozvoljena su samo četiri surfera odjednom, svaki plaća 950 USD i dobija garantovanih šest talasa, nekad i više ako neko drugi padne.

Ipak, većina gostiju radije iznajmi cijeli bazen privatno po cijeni od 5.450 USD na sat i po.

Vožnja traje 55 sekundi, od početka do kraja, a dobijaju se i dvije savršene tube (vožnja unutar zida talasa).

Desetine milijardi profita

Globalna industrija surf turizma dostigla je 68,3 mlrd USD u 2024. godini i predviđa se da će porasti na 95,93 mlrd USD do 2030. godine.

Surf Abu Dhabi vjeruje da može da uhvati luksuzni segment tog tržišta. Ali, morat će da uvjere ljude da je surfovanje u bazenu bolje nego u okeanu.

Felipe Bonela Dal Pijero, osnivač luksuzne agencije Mahalo Surf Experience, kaže da su mu u početku svi govorili da je ideja nemoguća, da su surferi uvijek bez para.

Danas on vodi direktore i milijardere u najudaljenije krajeve svijeta u potrazi za savršenim talasima. Ima tim meteorologa koji prate oluje, a kada se poklope savršeni uslovi, zove klijenta na ekspresnu avanturu.

Četvorodnevno putovanje košta oko 150.000 dolara. Cijena je visoka jer "nema prostora za grešku." Klijenti ne žele loše talase, neugodan smještaj ili druge ljude u vodi.

Sve češće, njegovi klijenti uče da surfuju u bazenima sa talasima. Pojavili su se i ekskluzivni surf klubovi, poput onog u Sao Paulu, gdje porodično članstvo košta oko 174.000 dolara.

Ipak, Dal Pijero smatra da bazeni ne mogu zamijeniti okean, a njegovi klijenti žele "povezanost sa prirodom, sa ritmom okeana i – žele da izgube kontrolu."

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik