Adris grupa u prvom je polugodištu 2023. godine ostvarila ukupan prihod u iznosu od 435 milijuna eura, što je rast od 13 posto.
Prihod od prodaje
robe i usluga iznosio je 406 milijuna eura i za 12 posto je veći od
prihoda ostvarenog u istom razdoblju u prethodnoj godini. Konsolidirana
dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 67 milijuna
eura i za 12 posto je veća od ostvarene u prvom polugodištu prošle
godine. Neto dobit za prvo polugodište 2023. godine iznosi 25,7 milijuna
eura, što je rast od 30 posto. Sva tri Adrisova posla ostvarila su rast prihoda i neto dobiti.
Croatia osiguranje ostvarilo je 28,6 milijuna eura konsolidirane neto
dobiti, odnosno 14 posto više u usporedbi s prvim polugodištem 2022. U
turističkom dijelu poslovanja, uz rast prihoda od 25 posto, operativna
profitabilnost (EBITDA) porasla je za 20 posto, dok je u segmentu zdrave
hrane, uz rast prihoda od tri posto, povećana i operativna
profitabilnost za 15 posto. Rast prodaje i dobar booking najavljuju dobru turističku sezonu U
prvom polugodištu 2023. godine ostvarena je prodaja od 783 tisuće
jedinica, što je osam posto više u usporedbi s prošlogodišnjim
izvještajnim razdobljem, odnosno tri posto više od rekordne 2019.
godine. Istarski dio ostvario je četiri posto veću prodaju i 13 posto
više u usporedbi s 2019. godinom. Zagrebački hoteli rasli su 19 posto, a
dubrovački 28 posto. Hoteli u Zagrebu ostvarili su 78 posto prodaje iz
2019. godine, a dubrovački dio je na 85 posto prodanih jedinica iz 2019.
godine. Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga
u iznosu od 105 milijuna eura, što je za 25 posto više nego u prvih
šest mjeseci prošle godine, odnosno 31 posto više od realizacije iz
2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije
(EBITDA) u iznosu od 21 milijun eura, što je rast od 20 posto. EBIT je u
prvih šest mjeseci iznosio jedan milijun eura, a neto dobit minus jedan
milijun eura. Booking je u ovom trenutku bolji od prošlogodišnjeg. U turističkom
dijelu Grupe planirana ulaganja u ovoj godini iznose gotovo 100 milijuna
eura, a najveći dio odnosi se na dvije grupe ulaganja: kampove u Istri
te hotele Zonar i Westin u Zagrebu i Marjan u Splitu. Ovogodišnja
ulaganja u kampove znatno su podigla kvalitetu proizvoda i ponude, a na
tržište je uvedeno i 230 novih mobilnih kućica. Očekuje se da će do
sljedeće sezone 74 posto kapaciteta kampova u Adrisovom turističkom
segmentu biti na razini četiri zvjezdice s ambicijom daljnjeg rasta. U
travnju 2023. godine otvoren je potpuno obnovljeni hotel Zonar Zagreb
(bivša Panorama), kapaciteta 299 jedinica. Croatia osiguranje ostvarilo rast prihoda od 11 posto, uz daljnji rast neto dobiti Od
prvog siječnja 2023. u primjeni je novi međunarodni računovodstveni
standard financijskog izvješćivanja MSFI 17, koji utječe na drugačiji
način izračuna ključnih pokazatelja poslovanja poput prihoda,
kombiniranog omjera i neto dobiti. Uvođenje standarda novina je za
cijelu djelatnost osiguranja u Hrvatskoj tako da i izračun veličine
tržišta i tržišnog udjela po novom standardu za sada nije dostupan. Konsolidirani
prihod od prodaje osiguranja, uključujući i regionalne podružnice,
iznosi 221 milijun eura, što je za 11 posto više u usporedbi s prvim
polugodištem prošle godine. U prvih šest mjeseci 2023. godine Croatia
osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 28,6
milijuna eura. Prošlogodišnji rezultat, prilagođen za učinke MSFI 17 i
MSFI 9, koji predstavlja usporedivi rezultat iz pogleda menadžmenta,
manji je za 3,6 milijuna eura i iznosi 25 milijuna eura. Uz primjenu
učinaka spomenutih standarda MSFI17 i MSFI9, Croatia osiguranje
ostvarilo je rast neto dobiti od 14 posto. Nastavljen je i snažan
razvoj digitalnog poslovanja. Ostvarena premija iz ukupnog digitalnog
poslovanja u drugom kvartalu 2023. rasla je 17 posto. Laqo, Croatijin
digitalni brand, u drugom kvartalu ostvario je rast od 43 posto.
Kumulativan rast u prvih šest mjeseci ove godine iznosi 50 posto. Ponuda
Laqo osiguranja u svibnju je proširena putnim osiguranjem, a u suradnji
s Infobipom, globalnom cloud komunikacijskom platformom i vodećom IT
kompanijom u regiji, Laqo je postao prvi osigurateljni brand u Europi
koji u korisničkoj podršci koristi umjetnu inteligenciju tj. OpenAI GPT
platformu. Croatia osiguranje u svibnju je lansiralo Spektar,
jedinstvenu ponudu paketa na osigurateljnom tržištu koja spajanjem
polica osiguranja unutar kućanstva omogućuje uštede i dodatne pogodnosti
za sve članove kućanstva. Tržište je prepoznalo i brzo prihvatilo ovu
inovaciju, pa se tako u nepuna tri mjeseca od lansiranja u Spektar
uključilo više od 30.000 kućanstava. Croatia osiguranje ovime potvrđuje
svoju poziciju lidera u inovacijama na tržištu osiguranja. Nastavljena
su i ulaganja u razvoj postojećih i novih kanala prodaje. Uz novi SME
prodajni kanal, revitaliziran je i kanal prodaje životnih osiguranja te
uspostavljena suradnja s bankama na pružanju nove usluge kreditnog
posredovanja. Croatia osiguranje nastavlja s ulaganjima u
zdravstveni segment poslovanja, a vrijednost ulaganja u posljednje tri
godine iznosi približno 20 milijuna eura. U drugom kvartalu 2023. godine
Croatia Poliklinika bilježi rast prihoda iz temeljnog poslovanja u
iznosu od 49 posto. Nakon otvaranja nove Croatia Poliklinike u Osijeku, u
2023. godini planirano je otvaranje još tri nove poliklinike u Splitu,
Zadru i Varaždinu. Cromaris ostvario rast prihoda uz daljnji rast profitabilnosti Cromaris
je u prvom polugodištu 2023. godine ostvario prihod od prodaje roba i
usluga od 49 milijuna eura, što je za tri posto više nego u prvih šest
mjeseci prošle godine. Ostvarena je količinska prodaja od 6.413 tone
ekvivalenta svježe ribe. Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od
prodaje na inozemnim tržištima – 89 posto količinske prodaje i 89 posto
prihoda od prodaje. Na izvoznim tržištima, najveći rast prihoda ostvaren
je na tržištima Austrije i Francuske. U portfelju diferenciranih
proizvoda, koji su u prvom polugodištu činili 35 posto prihoda, najveći
rast i nadalje ostvaruju prerađeni proizvodi – pakirana i očišćena riba.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 6,6 milijuna
eura, što je rast od 15 posto. Cromaris je u prvom polugodištu 2023.
godine ostvario neto dobit u iznosu od dva milijuna eura, ostvarivši
rast od 41 posto. Komentar predsjednika Uprave, Marka Remenara Usprkos
nepovoljnom okruženju obilježenom usporavanjem rasta ili kontrakcijom
ključnih ekonomija u Europskoj uniji, daljnjim rastom kamatnih stopa,
još uvijek prisutnom inflacijom i relativnom nesigurnošću koja proizlazi
iz geopolitičkih kretanja, Adris grupa realizirala je rast prihoda, u
usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, u sva tri svoja posla.
Marže u sva tri posla i dalje su pod pritiskom inflatornih kretanja,
međutim fokus na kvalitetu proizvoda i usluga, te kvalitetno upravljanje
troškovima rezultirali su rastom operativne i neto dobiti. Takva
poslovna i financijska pozicija omogućava nam daljnje snažne investicije
i iskorake koji će dodatno ojačati dugoročnu perspektivu Grupe.
Cromaris nastavlja provođenje transformacijskih
inicijativa s naglaskom na profitabilnost, i to u dva ključna područja –
tržišnom poslovanju i operacijama.