Croatia Airlines: Zbog uvođenja SAP-a u prvih pola godine gubitak učetverostručen

Bez autora
Aug 03 2010

U prvih šest mjeseci ove godine Croatia Airlines, hrvatski nacionalni avioprijevoznik, zabilježio je gubitak od 131,6 milijuna kuna, dok je lani je u istom razdoblju polugodišnji gubitak bio nekoliko puta manji - 34,4 milijuna kuna. No, kako navode u Croatia Airlinesu, u 2009. godini pri obračunavanju polugodišnjih rezultata koristilo se metodologijom salesa (prihodi od prodanih karata), a u 2010. g. računa se po novoj metodi flowna (izravni dnevni prihodi od stvarno iskorištenih karata na obavljenim letovima), što je rezultat uvođenja novoga poslovnog sustava SAP. Iako je godišnji gubitak u 2009. iznosio 198 milijuna kuna, u 2010. očekuju se upola manji gubici. Smanjenju gubitka u 2010. godini u odnosu na 2009., kako objašnjava uprava, pridonijet će dobar booking za treći kvartal, kao i to što su prihodi u prvih šest mjeseci i inače manji nego u drugoj polovici godine zbog izrazite sezonalnosti hrvatskoga tržišta. Tako se u drugoj polovici godine, a osobito u trećem kvartalu u koji ulazi i razdoblje turističke sezone, bilježe mnogo veći prihodi...

Croatia Airlines: Zbog uvođenja SAP-a u prvih pola godine gubitak učetverostručenU prvih šest mjeseci ove godine Croatia Airlines, hrvatski nacionalni avioprijevoznik, zabilježio je gubitak od 131,6 milijuna kuna, dok je lani je u istom razdoblju polugodišnji gubitak bio nekoliko puta manji - 34,4 milijuna kuna.

No, kako navode u Croatia Airlinesu, u 2009. godini pri obračunavanju polugodišnjih rezultata koristilo se metodologijom salesa (prihodi od prodanih karata), a u 2010. g. računa se po novoj metodi flowna (izravni dnevni prihodi od stvarno iskorištenih karata na obavljenim letovima), što je rezultat uvođenja novoga poslovnog sustava SAP. Iako je godišnji gubitak u 2009. iznosio 198 milijuna kuna, u 2010. očekuju se upola manji gubici.

Smanjenju gubitka u 2010. godini u odnosu na 2009., kako objašnjava uprava, pridonijet će dobar booking za treći kvartal, kao i to što su prihodi u prvih šest mjeseci i inače manji nego u drugoj polovici godine zbog izrazite sezonalnosti hrvatskoga tržišta. Tako se u drugoj polovici godine, a osobito u trećem kvartalu u koji ulazi i razdoblje turističke sezone, bilježe mnogo veći prihodi.

U usporedbi s istim razdobljem u 2009., u prvih šest mjeseci 2010. godine jedinični prinos po letu (tzv. yield) bio je bolji za oko 8,5 posto, što je djelomično kompenziralo pad broja prevezenih putnika.

Na pad broja prevezenih putnika izravno su utjecale i travanjske restrikcije europskoga i hrvatskoga zračnog prostora zbog širenja vulkanske prašine, što je tvrtki uzrokovalo više od 20 milijuna kuna izravnih šteta i 19.500 manje putnika.

Također, u prvoj polovici ove godine zbog rasta cijene kerozina potrošeno je 20,5 milijuna kuna više nego u istom razdoblju lani, iako je kupljeno 3600 tona goriva manje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik