Želite li se utopiti u konkurenciji ili istaknuti svoje poslovanje i biti drugačiji od drugih?
Donosimo vam 10 načina na koje biste se mogli pokrenuti u nekom novom, drugačijem smjeru.
Digitalni marketing, tradicionalni marketing, i zapravo svaki oblik marketinga je od velike važnosti svakom poslovanju.
Vjerovatno ste već došli do tačke gdje vam je to postalo jasno.
Shvatili
ste kako je potrebno mnogo alata i znanja kako biste se istaknuli u
mnoštvu, u moru istih ili sličnih firmi koje postoje na tržištu.
Bili početnik ili ste na tržištu već neko vrijeme, postoji i veliki broj stvari koje možete učiniti za svoje poslovanje.
Postoje
neke osnovne koje vas mogu uzdignuti iznad konkurencije i u potpunost
promijeniti stanje stvari. Ili bar u nekom obliku.
Digitalni
marketing većinom ne zahtijeva puno truda s vaše strane, nego samo malo
ulaganja. Osobito ako unajmite agenciju za digitalni marketing.
Ako
ćete se digitalnim marketingom baviti sami, onoliko koliko znate,
zahtijevati će vaš trud i potpuno posvećivanje u razvoj vaše firme.
Ulaganje
u marketing vlastite firme ne bi nikada trebali gledati kao trošak,
nego kao ono što doista i jest - ulaganje u budućnost.
I kao što
sam naslov kaže, otkivamo kojih je to 10 načina na koji možete uz pomoć
digitalnog marketinga, istaknuti svoju firmu, prenosi Zonaplus hr.
1. Trebate znati ko ste i gdje ste u svom digitalnom okruženju
Možda trenutno sjedite za svojim kuhinjskim stolom, na kauču u dnevnom boravku, ili u vašoj kancelariji.
Barem ste na toplom, jer ima nekih koji rade iz svoje garaže ili podruma, ako vas to tješi.
Neki od najvećih su počeli baš iz svojih garaža. A definitivno su svi počeli od početka.
Jeff Bezos je započeo Amazon kao online prodaju knjiga, iz svoje garaže. Jednako su tako su Bill Gates i Paul Allen u garaži osnovali Microsoft.
I Google je krenuo iz garaže, a isto tako i Apple. Kažu i kako je Walt Disney počeo crtati baš u svojoj garaži.
Dakle, svi su oni imali vrlo skromne početke.
Ako su vaša uprava, odjel distribucije i kreativni odjel, sve to samo vi sami - to je sasvim u redu.
Ono što ne bi bilo u redu je da svoje poslovanje započnete na krivi način.
I
prije nego uopće započnete, bitno je tačno definirati tko ste, što ste i
što bi vaša firma trebala predstavljati. I koju publiku biste željeli
ciljati.
Primjerice, ako proizvodite i prodajete vlastitu prirodnu kozmetiku, trebali biste znati i to kako su žene od 30 do 50 godina najveći potrošači kozmetike.
A žene u dobi od 18 do 25 godina su najveći potrošači proizvoda za njegu lica.
S
podacima kao što su ovi, otprilike bi trebali znati kome ćete
oglašavati svoje proizvode i kako ćete prilagoditi svoju marketinšku
strategiju.
Vjerujemo da ste svoju priču započeli imajući na umu
uspjeh. I iako želite ostvariti svoj san, možda nemate tačne smjernice
što zapravo činiti.
Prije nego započnete s bilo čim - istražite tržište i definirajte tko je vaša publika.
Pripremite detaljnu strategiju digitalnog marketinga i oglašavanja s kojom ćete ciljati tu svoju željenu publiku.
2. Vaš brend i logotip i čitav vizualni identitet su jako važni
Vjerovatno ni iz kuće ne izlazite bez nekog plana kuda idete i što
ćete raditi, pa nema smisla voditi poslovanje na način “neka bude što
bude”. Bez plana nema ništa, naravno.
Realizirali ste svoju ideju, planirate biti drugačiji od drugih, donijeti nešto novo na tržište... I to je odlično!
Ali... Vaš vizualni identitet bi trebao biti vrlo visoko na popisu vaših prioriteta.
Ako nemate vlastiti brend i logo, kako će ljudi znati ko ste vi?
Morate imati jasno definiran vizualni identitet, vlastiti brend koji će biti prepoznatljiv.
Cilj je da ljudi kada vide vaš logo, tačno znaju ko ste, čime se bavite i što im nudite.
Očito
je kako vam ne nedostaje hrabrosti kada ste pokrenuli svoj vlastiti
posao. Dobre ideje ne smiju prestati nikada i zato trebate biti i
kreativni.
Kreirajte (ili još bolje - zaposlite nekoga da to učini za vas) upečatljiv vizualni identitet brenda.
Neka ne bude napadan ili previše kompliciran, jer što tu manje komplicirate to će upečatljiviji biti.
Moderan, čist dizajn definitivno je bolji od onoga zastarjeloga. Ili ako je svega previše pa se od šume ne vidi drvo.
Ako je to moguće, neka logo, dizajn i boje simboliziraju vaše poslovanje.
Npr.
web shop sa organskim proizvodima za kosu bi mogao imati neku nježnu
roza boju za boju svoga brenda, jer će možda biti privlačnija ženskoj
publici. Logo može biti stiliziran, koji podsjeća na kosu ili valove u
kosi.
I to je ona čistoća, ali i jednostavnost kojoj bi trebali težiti.
3. Nemojte se bojati biti drugačiji u oglašavanju
Ponovit ćemo ovo samo jednom (i vjerovatno još nekoliko puta) - jasno
i glasno oglašavajte ko ste i što ste tj., transparentno reklamirajte
svoje usluge ili proizvode.
Nema smisla da ste nedorečeni, jer
je smisao vašeg poslovanja svojoj publici jasno pokazati koje su vaše
prednosti i zašto trebaju baš vas.
Imate li čudotvornu kremu
prirodnih sastojaka po receptu vaše bake, već imate pola posla. I “sve”
što vam ostaje je cijelu priču lijepo zapakirati – odnosno pametno
promovirati svoj vrhunski proizvod.
Puno je načina na koje to
možete učiniti, i nećete pogriješiti krenete li s tradicionalnim ili
digitalnim oglašavanjem, ili kombinacijom oba oblika oglašavanja.
Ako počnete na malo i počnete lokalno, oglašavajte se na radiju ili unajmite billboarde.
Ciljate li širu publiku, oglašavajte se preko digitalnih kanala i društvenih mreža.
Bitno je oglašavati se.
Dobar marketinški potez bi bio i smisliti nešto novo i originalno. Kad već imate originalan proizvod.
Vaša publika će to zapamtiti. Ali i znati cijeniti, pogotovo ako vaš proizvod i jest onako čudotvoran kakvim ga reklamirate.
4. SEO i content marketing su važni vašu web stranicu i vašu publiku
Content marketing zapravo obuhvata sav onaj sadržaj koji stvarate za
svoju publiku, a povezujete ga svojom web stranicom. Zašto je to važno?
Ako ste napravili oglas za svoj proizvod ili uslugu i neko klikne na njega treba “sletiti” na tačno ono što je vidio u oglasu. Tačno taj proizvod ili uslugu.
Ne bi trebao otvoriti vašu početnu stranicu ili nešto stoto jer to je
prvi kontakt s vašim potencijalnim kupcima i klijentima – a oni žele
dobiti baš to što su tražili.
Pratite trendove, osobito one u oglašavanju, kako bi vaša publika sa svakom objavom stvarala jasniju sliku o vama.
Bitno je imati kvalitetnu, modernu i brzu web stranicu, koja će privući vašu publiku da ostane na njoj i dalje istražuje.
Trebala bi biti jednostavna za korištenje, i opet naglašavamo kako je
važno ono “šuma i drvo”. Izrada web stranice možda i košta, ali ona je
alfa i omega vašeg poslovanja i nemojte to nikada smetnuti s uma.
Stvarajte
na svojoj web stranici kvalitetne sadržaje, pišite informativne članke
ili blog postove te koristite ključne riječi. Ukratko, stvarajte dobre
priče.
Search Engine Optimization, znan i kao SEO može vašu
stranicu podići na višu razinu na organski način, te bi bilo dobro
posvetiti se optimizaciji web stranice u tom obliku.
Napravite i
study-case, opišite detaljno što ste i kako radili za klijenta i koje
ste rezultate dobili na koji način. Ili uzmite za primjer zadovoljnog
kupca i na koji ste mu način pomogli. Stvarni primjeri će pomoći drugima
uvjeriti se u dobrobiti koje nudite.
Na svojoj web stranici ne
zaboravite postaviti reference ljudi ili firmi s kojima ste radili, te
Google, Facebook i ostale recenzije zadovoljnih korisnika.
Predstavite
svojoj publici ko ste i što ste, čime se bavite i koje prednosti oni
imaju od saradnje s vama ili korištenja vaših proizvoda. Ništa neka ne
bude napisano slučajnim odabirom - budite ležerni, ali neka sve bude
jasno.
Kada pišete i stvarate sadržaje imajte na umu kako se
obraćate stvarnim ljudima, koji taj tekst čitaju i koji trebaju
razumjeti što želite reći.
Dakle, bez pretjerane filozofije, ono što želite postići, pokušajte to postići na originalan, ali jednostavan način.
5. Digitalni marketing “ne postoji” bez društvenih mreža
Danas ne postojite ako nemate društvene mreže. Vaša će publika prije kupnje pregledati vaš web, društvene mreže i recenzije... Zapravo, sve što imate kako bi se uvjerili u vašu kvalitetu.
Dakle - povećajte ili poboljšajte svoju prisutnost na društvenim
mrežama, osobito na onima koje trendovi spominju kao nova mjesta gdje
morate biti, kao što su LinkedIn ili TikTok.
Ako imate volje i vremena, obavezno sudjelujte u grupama na društvenim mrežama, ili pokrenite svoju vlastitu.
Komunicirajte
sa svojim pratiteljima, odgovarajte na njihove upite i komentare. Loše
komentare smatrajte konstruktivnom kritikom i prilikom za rast.
Društvene mreže su idealan način na koji možete stvarati trajne odnose s vašim korisnicima.
Vođenje društvenih mreža može biti opsežan posao, i tu je kao i u svemu važna dosljednost.
A ako vam se sve ovo čini previše, uvijek možete zaposliti agenciju
za digitalni marketing koja će voditi vaše društvene mreže stručno i
profesionalno.
Velika je vjerovatnost kako će imati mnoštvo ideja kojih se vi niste ni sjetili. A vi se možete slobodno posvetiti daljnjem razvoju vašeg poslovanja.
6. Imajte svoj đir, ali istražite što u digitalnom marketingu radi konkurencija
Pametno je "baciti oko” na konkurenciju, čak je i neophodno, ali iz
samo jednog razloga. Kako ne biste bili isti kao i oni. I to je to!
Istražite
njihove slabe tačke ili loše poteze kako se ne bi dogodili i vama te
kako biste ih izbjegli, osobito greške koje se tiču digitalnog
marketinga.
I onda ih pustite raditi svoje, oni imaju svoje, a vi imate svoj smjer, odnosno “svoj đir”.
Konkurencija ima svoju važnost, svoje zašto, ali nemojte biti opsesivni po pitanju njih, jer na tržištu ima mjesta za svakoga.
Neka vam lajtmotiv bude - nama naše, njima njihovo.
7. Budite svoji i pronaći ćete svoju nišu
Već o samog početka morate sami sebi reći kako ste jedinstveni, znati u čemu ste jedinstveni te to znati prezentirati svojoj željenoj publici.
Tako ćete lakše pronaći način na koji ćete se istaknuti u oglašavanju i biti drugačiji.
Nije zgorega i biti provokativni. Ali umjereno.
Pronađite svoju nišu i otkrijte novu stranu sebe, čak i onu duhovitu.
Možda imate identične proizvode kao i drugi, ali će vam vaša smiješna i
provokativna digitalna kampanja donijeti kupce koji su željni nečeg
novoga, neke svježine na tržištu.
Nemojte se bojati biti drugačiji u digitalnom marketingu – strahujte od utapanja u moru istih.
Ali... Nemojte samo pisati i pričati kako ste drugačiji nego to zaista i budite.
Izbjegnite
korištenje standardnih špranci, ali imajte na umu kako u marketingu i
poslu uvijek postoje određene smjernice koje trebate pratiti.
Da, ključne riječi su važne, ali niko nije rekao kako se oglas ne smije rimovati, zar ne?
E sad, ne znamo tačan podatak koliko su uspješna ona pogrebna poduzeća koja su na upaljače sa svojim logom stavljala i “Vidimo se uskoro”, ali ponekad je bitno samo biti drugačiji od drugih.
8. Zašto digitalni marketing i influenceri idu “ruku pod ruku”
Odgovor na ovo pitanje je - a zašto ne?
Ne biste li željeli vaš proizvod promovirati preko influencera koji ima desetke, pa i stotine hiljada pratitelja?
Zašto ne toliki broj ljudi upoznati s time tko ste vi i što im nudite.
Influencer
marketing je izvrstan i za povećati vlastite pratitelje na društvenim
mrežama te se na taj način i dodatno pozicionirati kao brend.
Influencer, koji odgovara vašim vrijednostima, može povećati vaš doseg nebrojeno mnogo puta.
Nije
zgorega povezati se i sa drugim poslovanjem sličnom vašem ili čak i
potpuno različitim, samo radi neke zanimljive priče i kako bi se čulo za
vas.
Mnoštvo je opcija, vi ih samo trebate znati iskoristiti.
Uostalom influencer marketing je još uvijek u punom mahu na našem području te bi bio velik propust ne iskoristiti sve prednosti koje nudi.
9. Budućnost digitalnog marketinga je već ovdje, a gdje ste vi?
Nitko više se ne želi osjećati kao još jedan kupac ili klijent u mnoštvu. Svi žele i očekuju drugačiju vrstu usluge.
Da,
još uvijek najviše koriste Google i vole kupovati iz udobnosti svog
doma, ali svejedno, žele biti prepoznati kao osoba - ne kao broj.
Ono
što se najviše istaknulo u proteklih par godina je personalizirana
usluga, odnosno potreba kupaca da su prepoznati i cijenjeni. To, realno i
nije teško postići.
Onaj odnos koji stvarate s pratiteljima na društvenim mrežama, možete proširiti i na svoje šire poslovanje.
Kupac
danas očekuje u svom paketu koji je naručio od vas, neku gratis sitnicu
ili testere. U sve to možete i uključiti neku personaliziranu poruku.
Nešto kao što je “Hvala na kupnji (umetni ime), obavezno nam javite kako
Vam se sviđaju proizvodi”.
Kada šaljete mailove ili
newslettere, obavezno upotrijebite lično ime... Statistike kažu kako
personalizirani mailovi imaju oko 30% veću stopu otvaranja.
Zapravo, sa vrlo malo možete učiniti zaista jako puno.
10. Uključite se u poslovanje vlastite firme
Uvijek morate biti “hands on” u svom poslovanju. Ali se definitivno
morate okaniti mikromenadžmenta (on je trebao izumrijeti odavno).
Uključite se maksimalno u svoje poslovanje, ali nemojte to napraviti reda radi, nego si dajte malo truda.
Morate
znati kako vam ide na društvenim mrežama, koliko vaših mailova ljudi
otvore, kakve su vam recenzije i na kraju kakvi su vam prihodi.
Uključeni ne znači biti opsesivni, pa pokušati sve raditi sami i na kraju ne dobiti ništa.
Morate znati delegirati zadatke.
A ako ste sami u svom poslovanju i ako su sva radna mjesta i titule
samo vaše - ono što vam mi možemo savjetovati je da na digitalni
marketing uvijek gledate kao na ulaganje u svoje poslovanje, i to
dugoročno.
Znajte i to kako “Hvala na kupnji” poruke u paketima
još uvijek imaju samo rijetki. Većinom ona mala poslovanja ili oni koji
su tek počeli. Nikada nemojte zaboraviti koliko je svaki vaš krajnji
kupac ili klijent vrijedan.
Kupac će to znati cijeniti vaš trud i angažiranost, ali treba znati mjeru i ne biti previše napadan.
Ili još gore, zatrpati svoje korisnike informacijama ili kasnije ne odgovoriti na upite.
Trebate na kraju krajeva imati na umu kako radite s ljudima, a ljudi vole biti prepoznati i cijenjeni.
Sve ovo što smo naveli je jedan veliki povezani krug. Neke stvari u digitalnom marketingu ne funkcioniraju bez drugih itd.
S druge strane internet je ogromno mjesto i u njemu uvijek ima prostora za istaknuti se.
Sve ovo smo napisali kako biste vi dobili ideju - kako ne biti baš svako.