
Odvjetnički ured koji zastupa Špelu Goltes u pismu nekim medijima izjavio je da je Mercatorov logotip autorsko djelo njihove klijentice.
Prema
njihovim riječima, sud je utvrdio da je to njezina neovisna kreacija,
zbog čega od 2005. godine ima pravo na materijalna autorska prava.
Mercator tvrdi da su dogovorili prijenos autorskih prava za logotip. Bivša dizajnerica Špela Goltes
proslijedila je zahtjev nekoliko središnjih slovenskih medija da do 27.
prosinca prestanu koristiti Mercatorov logotip. Tvrdi da je to njezino
autorsko djelo, za što također traži odštetu od Mercatora. Mercator se protivi zahtjevu Goltes,
koja je u dugogodišnjem sporu s trgovcem. Naglašavaju da Mercatorov
znak, iz kojeg je izveden sadašnji logotip, datira iz 1968. i 1969.
godine te da ga je dizajnirao Gregor Košak. Prema njihovim riječima,
prijenos autorskih prava s Košakom dogovoren je transparentno i nije bio
kontroverzan. Kako su objasnili, 1995. godine
sklopili su ugovor s tvrtkom Studio Marketing, na temelju kojeg je tim
ove tvrtke, čiji je dio bila i Goltes, izvršio obnovu znaka. Po njihovom
mišljenju, nije se radilo o novom autorskom djelu, jer se radilo samo o
modifikaciji prethodnog znaka. Iz tog razloga, po njihovom mišljenju,
Goltes nije mogla niti može biti nositelj autorskih prava koji bi mogao
bilo kome zabraniti korištenje znaka. Mercator također ističe da presuda na koju se poziva
protivna strana još nije pravomoćna, jer se tvrtka žalila na nju, a viši
sud još nije odlučio o toj stvari. Uvjereni su da će žalbeni sud
promijeniti odluku prvostupanjskog suda. Dodali su da im zahtjevi za prestanak
korištenja logotipa nanose značajnu poslovnu štetu, koju će po potrebi
ostvariti pravnim putem. Kako su za STA ocijenili neki pravni
stručnjaci, zahtjev dizajnera je kontroverzan s više aspekata. Naime,
oglašivači, a ne mediji, prvenstveno su odgovorni za sadržaj oglasa, a
takvo ponašanje također bi moglo predstavljati neprihvatljiv pritisak na
medije. Osim toga, dizajner bi u svakom slučaju prvo trebao pričekati
pravomoćnost sudske odluke. Sa sadržajnog gledišta, prema njima,
najvažnije je pitanje radi li se o modifikaciji izvorne dizajnerske
koncepcije ili potpuno novom autorskom djelu. O tome će morati odlučiti
sud. Također su naglasili da je to složeno
pitanje, i zato što je prošlo toliko vremena od nastanka izvornog
logotipa. Dopuštaju mogućnost da ugovori sklopljeni u ovom slučaju nisu
sadržavali dovoljno jasne klauzule u vezi s modifikacijom autorskih
djela.