Kako izabrati banku po meri

Bez autora
Jan 24 2012

U Srbiji posluju 33 banke, pa novim klijentima nije lako da se odluče za onu koja najviše odgovara njihovim potrebama. Neke su specijalizovale za stambene kredite, druge se koncentrišu na preduzetnike, dok se pojedine odlučuju za masovnost i prioritet daju širokoj mreži bankomata, povoljnim pozajmicama po tekućim računima i onlajn bankingu. Upravo zbog velike konkurencije među bankama u narednom periodu se očekuje ukrupnjavanje kapitala i spajanja više manjih igrača na tržištu. Banke u Srbiji slično tarifiraju svoje usluge, ali one specijalizovane za određenu vrstu proizvoda ipak daju nešto povoljnije uslove. Na primer, stambene pozajmice se kreću od 6,5 do 10 odsto, pa one banke kojima je to poslovni adut teže nižoj cifri. Kamata na deviznu štednju, kreće se od 4,5 do šest odsto, a veće kamate obično nude banke s manjim tržišnim učešćem. Ne postoji banka za svakog već je bitno da se odredi koja usluga je prioritet i za nju plaćati nižu cenu, a trošiti više od planiranog na ostalim proizvodima.

Kako izabrati banku po meriU Srbiji posluju 33 banke, pa novim klijentima nije lako da se odluče za onu koja najviše odgovara njihovim potrebama.

Neke su specijalizovale za stambene kredite, druge se koncentrišu na preduzetnike, dok se pojedine odlučuju za masovnost i prioritet daju širokoj mreži bankomata, povoljnim pozajmicama po tekućim računima i onlajn bankingu.

- Upravo zbog velike konkurencije među bankama u narednom periodu se očekuje ukrupnjavanje kapitala i spajanja više manjih igrača na tržištu. Do tada "24 sata" vam daju nekoliko saveta koji bi trebali da olakšaju i izbor banke po vašoj meri.

Cena

Kamate - Banke u Srbiji slično tarifiraju svoje usluge, ali one specijalizovane za određenu vrstu proizvoda ipak daju nešto povoljnije uslove. Na primer, stambene pozajmice se kreću od 6,5 do 10 odsto, pa one banke kojima je to poslovni adut teže nižoj cifri. Kamata na deviznu štednju, kreće se od 4,5 do šest odsto, a veće kamate obično nude banke s manjim tržišnim učešćem. Ne postoji banka za svakog već je bitno da se odredi koja usluga je prioritet i za nju plaćati nižu cenu, a trošiti više od planiranog na ostalim proizvodima.

Transparentnost

Otvoreni - Ranije se mnogo vodilo računa o otvorenosti banke prema građanima, mada bankari tvrde da su uvek nastojali da informacije učine masimalno dostupnim i da što bolje objasne šta nude. Vladimir Marković, predsednik IO Findomestik banke, kaže da ovaj kriterijum polako gubi na značaju. Stupanjem na snagu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, transparentnost se, kako kaže, više ne dovodi u pitanje.Ipak sitan slova u ugovoru se i danas moraju detaljno čitati da se ne bi ulazili u bespotrebne sporove .

Dostupnost

Mreža - Građane koji su navikli da račune plaćaju u ekspozituri ili da podižu novac s bankomata, prvenstveno zanima koliko određena banka ima ekspozitura i bankomata i kako su raspoređeni. Onima što račune plaćaju preko interneta ili preko mobilnog telefona, ovi podaci nisu toliko bitni, ali njih zato zanima da li su i u kojoj meri u konkretnoj banci razvijene onlajn usluge. U slučaju da živite na periferiji bitno je da vaša banka ima poslovnicu blizini stana ili blizu radnog mest.

Dodatne pogodnosti

Plus - Miroslav Rebić, član IO “Sosijete ženeral banke” savetuje naše čitaoce da kada biraju banku, najpre iskoriste uslugu “ličnog bankara”, službenika koji je tu da zaista posavetuje klijenta o tome šta je najbolje rešenje za njegovu konkretnu situaciju. Mnoge banke uz određenu uslugu ponude i dodatne pogodnosti, pa tako klijent može, po povoljnoj ceni, da dođe do više proizvoda koji bi mu bili od koristi. Na izbor banke presudno može da utiče ophođenje zaposlenih prema klijentima.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik