Više od 40% zaposlenih u Evropi nezadovoljno poslom – pa se otvara logično pitanje – koliko je to loše po biznis?
Samo 59% zaposlenih u Evropi u prosjeku smatra da je njihovo radno mjesto „sjajno“, pokazuju podaci iz Izvještaja o evropskoj radnoj snazi za 2025. godinu. Drugim riječima, preko 40% radne snage ne vidi svoje radno okruženje u pozitivnom svjetlu — a to bi moglo ozbiljno koštati poslodavce.
Velike razlike među zemljama
Iako je evropski prosjek nezadovoljavajući, postoje značajne razlike među državama. Najzadovoljniji zaposlenici su u nordijskim zemljama: u Danskoj 75%, Norveškoj 73%, a u Švedskoj 68% ispitanika ocijenilo je svoje radno mjesto visoko. S druge strane, u Poljskoj (47%), Grčkoj (44%) i Italiji (43%) radnici izražavaju najniže zadovoljstvo.
Zadovoljstvo i produktivnost idu ruku pod ruku
Između nivoa zadovoljstva i ekonomske produktivnosti postoji jasna veza — zemlje s višim zadovoljstvom zaposlenih bilježe i veći BDP po satu rada. Iako je produktivnost sama po sebi ključna za profit kompanije, posljedice lošeg radnog okruženja mogu imati i širi, lančani efekat.
Nezadovoljni zaposleni – loš posao za biznis
Laurent Millan, menadžer za korisničko i zaposleničko iskustvo u kompaniji NTT, u razgovoru za Euronews Business ističe da loše radno iskustvo zaposlenih direktno utiče na korisnike.
„Ako steknete mušteriju, to košta. Ali ako je izgubite jer je imala loše iskustvo – to je bačen novac,“ rekao je Millan.
Dobar odnos prema klijentima ne može se odvojiti od dobrih, obučenih i zadovoljnih zaposlenih.
„Najveći izazov kompanija danas je kako da zadrže radnike. Obuka i uvođenje novih zaposlenih skupo koštaju, a fluktuacija je sve veća,“ dodaje on.
Dvostruko više poslova po karijeri – i dvostruko više rizika
LinkedIn podaci pokazuju da današnji radnici mijenjaju poslove znatno češće nego prethodne generacije — čak dvostruko više u toku karijere. Visoka fluktuacija ne samo da povećava troškove, već značajno snižava i efikasnost, jer novim zaposlenima često treba više sedmica ili mjeseci da „uhvate korak“.
„Kada ljudi napuste kompaniju, to izaziva ozbiljan poremećaj – naročito za korisnike,“ zaključuje Millan.
Na kraju, loše zaposleničko iskustvo se prenosi na korisničko, a to može koštati lojalnosti i rasta.
„Korisničko iskustvo gradi lojalnost. Kroz njega se kompanije mogu izdvojiti, razvijati i privlačiti nove klijente,“ zaključuje Millan.