Kupači su manje dolazili u julu, ali Neum želi više od dobre sezone: Kako privući goste?

Bez autora
Nov 17 2025

U Neumu je u organizaciji Turističke zajednice Neum, održan seminar na temu “Budućnost turizma u Neumu: potraga za identitetom i održivošću”.

Seminar su obilježili kvalitetni predavači, aktuelne teme i zanimljiva panel-rasprava na kraju.

Uvodni pozdravni govor održao je načelnik općine Neum Dragan Jurković koji se osvrnuo na trenutno stanje i turizam u Neumu, ali i na ono što bi u budućnosti turizam za Neum trebao biti.

Istakao je da Općina Neum, u saradnji sa svim nadležnim institucijama radi na poboljšanju kvalitete života, ali i turizma u Neumu.

Naglasio je kako je Neum puno više od sunca i mora te da je upravo na toj priči potrebno raditi. Poseban potencijal vidi u zaleđu i razvoju ruralnog turizma kao okosnice održivog razvoja. Zahvalio se organizatoru, predavačima, ali i svima koji su izdvojili svoje vrijeme kako bi zajedničkim naporima učinili Neum boljim i turistički uspješnijim.

Direktor TZ Neum, Nikola Prkačin, iznio je kratku analizu protekle ljetne turističke sezone. Prema podacima, predsezona je bila izuzetno uspješna, s laganim padom gostiju u julu, a situacija se poboljšala u augustu i septembru.

Proteklu sezonu je ocijenio kao “zadovoljavajuću”. Naglasio je kako je TZ aktivno radila i radi na povećanju broja prijavljenih iznajmljivača. Kaže da rezultata ima i da je ovog ljeta napravljen znatan korak naprijed.

- Prostora za rad i napredak dakako uvijek ima, ali rekao bih da smo na dobrom putu, zaključio je Prkačin.

Na temu “Održivi turizam u Neumu: Da li je rast uvijek jednak razvoju?” govorio je prof. Damir Krešić, direktor Instituta za turizam u Zagrebu koji je u svom izlaganju iznio koje su to prednosti i mane turizma, a posebno masovnog turizma. Naglasio je kako je turizam nekada bio isključivo za one bolje platne moći, dok je danas turizam stil života i da putuje svako.

- Jedan od negativnih utjecaja masovnog turizma, svakako je smanjena kvaliteta života lokalnog stanovništva, te velik negativni utjecaj na prirodu i okoliš. Za Neum je ključno da se ustanovi koji su njegovi prihvatni kapaciteti te da se u tom smjeru razvija, zaključio je prof. Krešić.

Također je iznio neke od prijedloga za unaprjeđenje neumskog turizma iz jedne od studija na kojoj je radio.

O brendiranju kao jednom od osnovnih alata promocije bilo koje turističke destinacije, govorio je prof. Almir Peštek. U svome izlaganju iznio je niz primjera dobrog i lošeg marketinga i brendova koji govore za sebe.

Naglasio je kako je manje uvijek više, te da brend mora inkomponirati sve ono što mi jesmo ili želimo biti.

- Brend mora biti obećanje kvalitete, mora biti prepoznatljiv i reprezentativan kako bi ispunio očekivanja. Neum mora naći zajedničku viziju i ono po čemu je jedinstven i prepoznatljiv. Moramo znati što je to što Neum kao turistička destinacija želi i može ponuditi a da je unikatno i ujedno dovoljno kvalitetno da turiste privuče da dođu, tu ostanu i vrate se ponovno, glavna je poruka izlaganja prof. Pešteka.

Na seminaru u hotelu Sunce su uz predsjednika TZ Neum i načelnika općine prisustvovali i v.d. TZ HNK Anđelko Maslać, predsjednica OV Neum Daniela Matić, kao i neumski ugostitelji, hotelijeri i iznajmljivači, prenosi Neum online.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik