Predsednik Vlade Republike Srbije prof. dr Đuro Macut obišao je danas Regionalni poštansko-logistički centar Javnog preduzeća „Pošta Srbijeˮ u Beogradu, u okviru kojeg radi novi sistem za robotizovano sortiranje pošiljaka.
Ovaj savremeni sistem, koji predstavlja jedan od najznačajnijih koraka ka digitalnoj transformaciji JP „Pošta Srbijeˮ, omogućiće bržu, precizniju i efikasniju obradu pošiljaka, kao i značajno rasterećenje zaposlenih u operativnom procesu.
Macut je razgovarao sa vršiocem dužnosti direktora JP „Pošta Srbijeˮ Zoranom Anđelkovićem, kojem je poručio da to preduzeće ima mnogo prostora za poboljšanje poslovanja, posebno kada je reč o IT uslugama, kao i veliku razvojnu priliku.
Predsednik Vlade je u tom kontekstu istakao da je modernizacija rada JP „Pošta Srbijeˮ od strateškog značaja za državu i poručio da Vlada ostaje posvećena pružanju podrške unapređenju infrastrukture, tehnološkom razvoju i očuvanju radnih mesta.
Na sastanku se razgovaralo o ključnim pitanjima u vezi sa finansijskom stabilnošću preduzeća, optimizacijom organizacione strukture, kao i nastavkom procesa modernizacije i digitalizacije usluga.
Premijer je upoznat sa planovima da se u još četiri grada u Srbiji izgrade robotizovani logistički centri, osavremene paketomati koji su sve popularniji kod građana i uvedu nove e-usluge.
Sagovornici su se saglasili da je važno nastaviti dijalog i sprovođenje mera koje će doprineti održivom razvoju preduzeća i boljem položaju svih zaposlenih.
Sastanku su prisustvovali i predstavnici poslovodstva, Nadzornog odbora i reprezentativnih sindikata JP „Pošta Srbijeˮ.
Robotska platforma, koju je premijer Macut obišao, ima 153 robota i 216 izlaza za sortiranje na različitim rejonima, sa kapacitetom sortiranja 7.000 pošiljaka po satu.
Ovo savremeno i složeno softversko rešenje razvili su inženjeri i programeri u JP „Pošta Srbijeˮ.
Softver automatski izvršava šest tehnoloških operacija koje su se do sada realizovale ručno, čime se znatno skraćuje vreme zadržavanja pošiljaka u poštanskim centrima, time i vreme isporuke do krajnjih korisnika.
S druge strane, doprinosi poboljšanju uslova rada zaposlenih i olakšanju svakodnevnih poslova, smanjenju manuelnog rada i poslova koji se ponavljaju.
U pitanju je tehnološka inovacija kojom „Pošta Srbijeˮ dugoročno unapređuje poslovnu infrastrukturno-logističku mrežu, a korisnicima obezbeđuje bolji kvalitet usluge.
Robotski sistemi od maja rade i u poštansko-logističkim centrima u Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu, a uskoro će biti primenjen i u poštanskom centru u Kraljevu.