Poslovni kupci podigli tržište automobila

Bez autora
Jan 23 2012

U Hrvatskoj je prošle godine prodan 41.561 novi putnički automobil, što je za 7,7 posto više nego 2010. godine, a taj rast je rezultat povećane prodaje poslovnim kupcima, dok su građani kupili manje novih vozila nego u godini prije. Prema podacima agencije Promocija Plus, u Hrvatskoj je lani građanima prodan 20.101 novi putnički automobil, a to je za 1.013 vozila ili 4,8 posto manje nego 2010. godine. Poslovnim kupcima istodobno je prodano 21.460 novih putničkih automobila odnosno 3.987 komada ili 22,8 posto više nego 2010. godine. Rast prodaje poslovnim korisnicima znatnim dijelom uzrokovan je kupnjom voznog parka za taksi-prijevoznike, a dijelom je na rast utjecala i obnova voznog parka Ministarstva unutarnjih poslova. Taksisti i MUP većinom su kupovali vozila marke Volkswagen i Škoda, što se vidi po rastu prodaje tih marki poslovnim kupcima u odnosu na 2010. godinu. Tako je 2011. godine poslovnim kupcima prodano 3.676 Volkswagena (godinu prije 2.602), a Škoda 2.485 (prethodne godine 1.631).

Poslovni kupci podigli tržište automobilaU Hrvatskoj je prošle godine prodan 41.561 novi putnički automobil, što je za 7,7 posto više nego 2010. godine, a taj rast je rezultat povećane prodaje poslovnim kupcima, dok su građani kupili manje novih vozila nego u godini prije.

Prema podacima agencije Promocija Plus, u Hrvatskoj je lani građanima prodan 20.101 novi putnički automobil, a to je za 1.013 vozila ili 4,8 posto manje nego 2010. godine. Poslovnim kupcima istodobno je prodano 21.460 novih putničkih automobila odnosno 3.987 komada ili 22,8 posto više nego 2010. godine.

Rast prodaje poslovnim korisnicima znatnim dijelom uzrokovan je kupnjom voznog parka za taksi-prijevoznike, a dijelom je na rast utjecala i obnova voznog parka Ministarstva unutarnjih poslova.

Taksisti i MUP većinom su kupovali vozila marke Volkswagen i Škoda, što se vidi po rastu prodaje tih marki poslovnim kupcima u odnosu na 2010. godinu. Tako je 2011. godine poslovnim kupcima prodano 3.676 Volkswagena (godinu prije 2.602), a Škoda 2.485 (prethodne godine 1.631).

Upozorava se i da uz klasičnu kupovinu za poslovne potrebe mnogi kupci kupuju automobile na tvrtku, a koriste ih privatno, prenosi Hina.

Možda je i to jedan od razloga velikog udjela poslovnog vlasništva u ukupnoj godišnjoj prodaji u Hrvatskoj, koji je lani iznosio 51,6 posto, a godinu prije 45,3 posto.

Ipak daleko od godina prije krize

Tržište automobila u Hrvatskoj je i uz prošlogodinji rast ipak još daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo duplo više automobila - primjerice 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već godinu nakon toga, odnosno 2009., tržište je palo na 44.891 prodani novi automobil.

Osim ekonomskih učinaka takvo stanje ima utjecaja i na sigurnost jer starost i tehnička ispravnost vozila utječu na broj prometnih nesreća.

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, svaki je peti automobil na tehničkom pregledu neispravan, a prosječna starost osobnih vozila u Hrvatskoj je blizu 11 godina.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik