Hrvatska pošta u suradnji s Odašiljačima i vezama pokreće digitalnu televiziju koja će građanima biti dostupna u drugoj polovici godine. U taj projekt, kako su nam potvrdile obje strane, godišnje će se uložiti najmanje četiri milijuna kuna. Trgovačka društva HP Produkcija, Odašiljači i veze i Hrvatska pošta temeljem zajedničke ponude na natječaju dobila su dozvolu za uporabu radiofrekvencijskog spektra za upravljanje mrežama digitalne televizije MUX C i MUX E. Za pravo uporabe radiofrekvencijskog spektra, godišnje naknade za obje mreže iznose 3,84 milijuna kuna, a još se 200.000 kuna godišnje plaća za troškove Hrvatske agencije za poštu i elektroničke koomunikacije. Naravno, bit će i dodatnih izdataka, no minimalnih.
Hrvatska pošta u suradnji s Odašiljačima i vezama pokreće digitalnu televiziju koja će građanima biti dostupna u drugoj polovici godine.
U taj projekt, kako su nam potvrdile obje strane, godišnje će se uložiti najmanje četiri milijuna kuna.
Trgovačka društva HP Produkcija, Odašiljači i veze i Hrvatska pošta temeljem zajedničke ponude na natječaju dobila su dozvolu za uporabu radiofrekvencijskog spektra za upravljanje mrežama digitalne televizije MUX C i MUX E. Za pravo uporabe radiofrekvencijskog spektra, godišnje naknade za obje mreže iznose 3,84 milijuna kuna, a još se 200.000 kuna godišnje plaća za troškove Hrvatske agencije za poštu i elektroničke koomunikacije. Naravno, bit će i dodatnih izdataka, no minimalnih, istaknuli su u Hrvatskoj pošti.
"U projektu optimalno koristimo postojeće resurse Hrvatske pošte (prodajna mreža, logistika) i partnerstvo s Odašiljačima i vezama, stoga su dodatna ulaganja vrlo mala u odnosu na bilo koju tvrtku koja bi iznova kretala u takav projekt", ističe Jo Kempen iz Poština odjela za odnose s javnošću.
Dozvola za korištenje koncesije izdana je na deset godina, tako da je kad govorimo o troškovima riječ o projektu koji će stajati najmanje 40 milijuna kuna. No, obje strane ističu kako vjeruju da će se uloženi novac isplatiti i to u najkraćem roku.
"Dugoročno gledano, projekt je isplativ, popunjava segment naših temeljnih usluga i osigurava bolju iskoristivost postojećih resursa, te naravno, predstavlja značajan izvor budućih prihoda", poručuju iz Odišiljača i veza.
Što se tiče signala, kako objašnjavaju, on će se slati preko odašiljača sličnih kao i postojeći odašiljači digitalne zemaljske televizije na koju se prešli gašenjem analogne televizije.
Prema planu izgradnje sustava, već do početka svibnja, u prvoj fazi, bilo bi pokriveno 82 posto, a do početka studenoga oko 85 posto stanovništva Hrvatske. U završnoj trećoj fazi, koja traje do kraja 2013. bilo bi pokriveno oko 95 posto stanovništva.
Kako obje tvrtke napominju, jedna od njihovih glavnih prednosti u odnosu na postojeću ponudu kabelske i internetske digitalne televizije upravo je visok postotak pokrivenosti signalom koji se postiže u relativno kratkom roku.
"Veliki broj gledatelja na područjima gdje je postojeća kabelska i internetska televizija nedostupna, napokon će moći izabrati paket s pedesetak programa", naglašavaju iz Odašiljača i veza.
Za prihvat signala, kako su nam objasnili u toj tvrtki, na pokrivenom području bit će potrebna antena i prijamnik s karticom za dekodiranje. Nije potreban telefonski priključak niti priključak na internet ili kabelski sustav. Prijamnik će biti dio paketa koji će se nuditi kupcima zajedno s karticom za dekodiranje, a spajat će se na postojeći televizor. Dakle, sam gledatelj neće trebati kupiti ništa dodatno.
Cijena paketa još nije poznata, no govori se da će biti najniža na tržištu te da će i time privući velik broj korisnika. Očito je da namjeravaju biti konkurenti T-HT-ovim platformama MAX TV i Iskon TV, Vipnetovu B.netu ili Optiminoj Optima TV.
Hrvatska pošta ističe da s obzirom na najrasprostranjeniju poslovnu mrežu u Hrvatskoj sa 1128 poštanskih ureda i 10.699 djelatnika ima dovoljno ljudi za pokretanje te usluge pa o zapošljavanju novih nema govora.
Najveći dio posla, čini se, trebali bi odraditi poštari, što su i potvrdili u HP-u.
"Poštonoše će biti jedan od mogućih kanala nuđenja tog proizvoda, prema istim iskustvima kako su nuđene i druge usluge putem distributivnih kanala Hrvatske pošte", ističu u toj tvrtki koja trenutačno zapošljava 2349 poštara. Iako se čini da je pred njima izuzetno težak zadatak, podaci navode da su se sa sličnim poslom već suočili i da su ga uspješno odradili.
Tako je HP imao važnu ulogu u procesu prelaska s analogne na digitalnu televiziju. Kako je Vlada građanima sufinancirala kupnju digitalnog prijamnika, HP je sudjelovao u distribuciji kupona u svakoj digitalnoj regiji. Tako su ukupno distribuirali više od milijun kupona na adrese pretplatnika i postigli uspjeh u prodaji digitalnih prijemnika na kućnim adresama građana a i u poštanskim uredima. U tome je sudjelovalo 2480 poštara koji su osim distribucije kupona imali i ulogu prodajnih agenata te su isporučili više od 300.000 digitalnih prijemnika. U nekim slučajevima poštari su pomogli građanima pri instalaciji DVB-T digitalnih prijamnika. Stoga se čini da im iskustva ne manjka te da će ovo biti samo nastavak uhodanog posla.
Pošta bi uskoro trebala ponuditi i uslugu virtualnog poštanskog ureda. Klijenti će se moći koristiti uslugama koje pruža poštanski ured iz udobnosti svoga doma, pomoću daljinskog upravljača. Građani će moći izabrati da im pošta stiže u elektroničkom obliku. Korisnik će na televizoru moći provjeriti što je sve zaprimio te zatražiti i da mu se odabrana pošta dostavi i u papirnatom obliku.