Toyotin model GT86 je imao svetsku premijeru 30. novembra 2011. godine na Sajmu automobila u Tokiju. Kao najkompaktniji sportski automobil sa četiri sedišta na tržištu, GT86 je dizajniran da pruži istinski užitak u vožnji. Toyota se ovim modelom vraća svojim sportskim korenima, a ime ovog novog sportskog kupea potiče od legendarne Toyota Corolle AE86 poznatije kao “hatchi”. GT86 je poseban i po kombinaciji napred postavljenog motora i pogona na zadnje točkove, što stvara izuzetno nizak centar gravitacije i optimalan odnos snage i težine. Njegov jedinstveni pogonski agregat se sastoji od laganog 2.0 litarskog, 4 cilindarskog bokser motora sa gotovo 200 KS, pojačanog Toyotinom D-4S tehnologijom direktnog ubrizgavanja goriva. Ipak, uz svu tu snagu, potrošnja goriva i emisije ugljen-dioksida su veoma niski.
Toyotin model GT86 je imao svetsku premijeru 30. novembra 2011. godine na Sajmu automobila u Tokiju.
Kao najkompaktniji sportski automobil sa četiri sedišta na tržištu, GT86 je dizajniran da pruži istinski užitak u vožnji. Toyota se ovim modelom vraća svojim sportskim korenima, a ime ovog novog sportskog kupea potiče od legendarne Toyota Corolle AE86 poznatije kao “hatchi”.
GT86 je poseban i po kombinaciji napred postavljenog motora i pogona na zadnje točkove, što stvara izuzetno nizak centar gravitacije i optimalan odnos snage i težine. Njegov jedinstveni pogonski agregat se sastoji od laganog 2.0 litarskog, 4 cilindarskog bokser motora sa gotovo 200 KS, pojačanog Toyotinom D-4S tehnologijom direktnog ubrizgavanja goriva. Ipak, uz svu tu snagu, potrošnja goriva i emisije ugljen-dioksida su veoma niski.
U ponudi su dva šestobrzinska menjača, ručni sa brzom i preciznom promenom brzina preko kratke ručice menjača ili automatski sa ručicama za menjanje brzina na upravljaču.
GT86 ima snažan, a opet jednostavan i kultni stil koji se zasniva na dva osnovna postulata novog Toyotinog dizajnerskog jezika. “Prioritetan” dizajn prednjeg dela stavlja naglasak na veću donju masku hladnjaka i donji deo automobila, pa automobil ima jedinstven, agresivniji izgled. “Ambiciozan izgled” je pristup koji stvara čiste linije i inteligentan, izražajan stil. Uz to, agresivan sportski izgled je naglašen 17-inčnim aluminijumskim naplacima napravljenim posebno za GT86, ekskluzivnim “86” logoom, kao i dvostrukim hromiranim izduvnim cevima i LED prednjim svetlima.
Iza upravljača sve je dizajnirano kao prirodan nastavak tela vozača. Ekrani na kontrolnoj tabli imaju odličnu vidljivost tokom sportske vožnje, dok sedišta pružaju maksimalnu potporu i odolevaju g-silama iz svih smerova. Sistem kontrole stabilnosti vozila može da se isključi, što vozaču daje potpunu kontrolu nad vozilom i omogućava čist užitak u vožnji.
Prošlog petka u Japanu je i zvanično počela proizvodnja Toyote GT86, a na srpske puteve GT86 dolazi na jesen 2012. godine.