U Majdanpeku “trune“ 15 miliona dolara

Bez autora
Apr 17 2011

Uporedo s povećanjem proizvodnje u rudniku bakra „Majdanpek“ (RBM), koji posluje u sastavu RTB „Bor“, pojavio se problem proširenja flotacijskih postrojenja - pogona u kojima se ta sirovina prerađuje. Zbog toga je menadžment RTB i raspisao tender za taj veliki posao. Ali, ova priča možda ne bi bila zanimljiva da jedna flotacija, koja je kupljena početkom devedesetih godina, i koja je, prema nezvaničnim informacijama, plaćena najmanje 15 miliona dolara, i dan-danas propada u fabričkom krugu RBM! Delovi te flotacije sada su zarđali i razbacani na sve strane. Tada je čak podignuta i ogromna hala u kojoj je trebalo da bude smeštena flotacija, a koja je danas prazna. Ta oprema kupljena je od kanadske kompanije „Hovden“, koja je, u međuvremenu, bankrotirala. Flotacija, čak i da je nova, ne bi mogla koristiti u RBM.

U Majdanpeku “trune“ 15 miliona dolaraUporedo s povećanjem proizvodnje u rudniku bakra „Majdanpek“ (RBM), koji posluje u sastavu RTB „Bor“, pojavio se problem proširenja flotacijskih postrojenja - pogona u kojima se ta sirovina prerađuje. Zbog toga je menadžment RTB i raspisao tender za taj veliki posao.

Ali, ova priča možda ne bi bila zanimljiva da jedna flotacija, koja je kupljena početkom devedesetih godina, i koja je, prema nezvaničnim informacijama, plaćena najmanje 15 miliona dolara, i dan-danas propada u fabričkom krugu RBM!

- Delovi te flotacije sada su zarđali i razbacani na sve strane - ogorčen je Svetomir Mustecić, direktor RBM.

- Tada je čak podignuta i ogromna hala u kojoj je trebalo da bude smeštena flotacija, a koja je danas prazna.

Naš sagovornik objašnjava da je ta oprema kupljena od kanadske kompanije „Hovden“, koja je, u međuvremenu, bankrotirala. Mustecić takođe naglašava da se ta flotacija, čak i da je nova, ne bi mogla koristiti u RBM.

- Prema mojim informacijama, delovi za tu flotaciju su, navodno, urađeni specijalno za nas i za još jedan rudnik u svetu, ali ne znamo koji - kaže Mustecić.

- A, stručnjaci sa Mašinskog fakulteta u Nišu nisu optimisti da bi, sve i da je nova, ta flotacija, zbog drugačije tehnologije, uopšte i mogla da se koristi u RBM.

Mustecić ističe da se sada kapaciteti stare flotacije u RBM moraju proširiti, kako bi taj pogon mogao da preradi sve količine rude. I, sve to mora da se završi do 2014. godine, kada se očekuje puštanje u rad nove topionice.

“Zarobljeno“ zlato

Og 1961. godine, kada je RBM počeo da radi, u jalovini je ostalo zarobljeno oko 40 tona zlata. A, sa novom flotacijom, povećalo bi se i iskorišćenje, tako da bi najveći deo bakra i plemenitih metala ipak bio uspešno iskoršćen.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik