
Na njemačkom tržištu u lipnju je prema Njemačkom udruženju putničkih agencija i turoperatora DRV, buking za odmore bio dvostruko veći nego u lanjskom lipnju, velika je potražnja za last-minute putovanjima, a Hrvatska je među najtraženijim destinacijama, prenosi Hrvatska udruga turizma (HUT).
Uz Hrvatsku, na
njemačkom tržištu najtraženije su Italija, grčki otoci, Turska i
Španjolska, odnosno 75 posto svih rezervacija odnosi se na Mediteran, a
njemački touroperatori ističu da ove godine imaju 'last-minute ljeto'. Novo istraživanje DRV-a pokazalo je i da se na njemačkom tržištu nije
osjetio negativan efekt zbog širenja delta varijante koronavirusa na
brojkama i potražnji, osim kada su u pitanju putovanja u Portugal. Na tom se tržištu osjeti i znatan rast rezervacija za zimu, a grupa
touroperatera DER Touristik ističe kako je prisutna velika želja za
putovanjima i nadoknađivanjem propuštenog za vrijeme pandemijske 2020.
godine. Iznose i da su im trenutne brojke za trećinu bolje od očekivanja, a i
oni ljeto 2021. nazivaju 'last minute ljetom' jer većina rezervacija
stiže samo osam tjedana prije odlaska na putovanje, dok bi u normalnim
okolnostima ta putovanja bila rezervirana još prošle zime. Njemačkih turista u Hrvatsku je u prvih šest mjeseci, po podacima iz
sustava eVisitor, došlo 380,4 tisuće ili 49 posto više nego u istom
razdoblju 2020., dok su s 2,4 milijuna noćenja u plusu od 73,4 posto. Time ujedno čine i 20,3 posto od ukupno ostvarenih noćenja u šest
mjeseci, čime su i dalje na prvom mjestu u hrvatskom turizmu, a isto je
bilo i samo u lipnju ove godine kada ih je došlo 232 tisuće ili 13 posto
više nego i istom mjesecu 2020., dok je njihovih 1,6 milijuna noćenja
porast od 31,6 posto. Za turističke dolaske s tog tržišta, kao i sa ostalih u ostatku
turističke godine, najvažnija je povoljna epidemiološka situacija, koju,
po riječima direktora HUT-a Veljka Ostojića, treba zadržati pod svaku
cijenu. "Ako uspijemo zadržati dobru epidemiološku situaciju, imamo šanse da u
postojećim okolnostima odradimo odličnu sezonu. No, vidimo što se zbiva
u ostalim mediteranskim zemljama, od Portugala, Španjolske i Grčke, i
to nam daje razlog za povećanje opreza. Znamo što nam se dogodilo prošle
godine i nadamo se da smo na tome nešto naučili budući da nam je lani
sezona naprasno prekinuta 15. kolovoza. Prema iskustvima drugih
mediteranskih zemalja, jasno je da su velika okupljanja izvor problema
te stoga apeliramo da budemo maksimalno oprezni i, ako treba,
restriktivni, sve s ciljem da omogućimo što duže trajanje turističke
sezone. Ponovno naprasno prekidanje sezone donijelo bi izrazito loše
efekte, s puno težim posljedicama za turistički sektor nego lani",
poručio je Ostojić. EU ulazi u veliku bitku za zelenu revoluciju BRUXELLES - Europska komisija u srijedu predstavlja paket "Fit for
55", ključan element plana koji predviđa ugljičnu neutralnost do 2050. i
koji prijeti izazivanjem političkih sukobe zbog električnih vozila i
cijena goriva. Riječ je o golemom izazovu o kojem će se sljedećih mjeseci voditi
žustra politička rasprava s obzirom na različite početne pozicije država
članica. Paket sadrži 13 zakonskih prijedloga, koji bi europsko gospodarstvo
ovisno o energiji fosilnih goriva trebali preobraziti u ugljično
neutralno do 2050. godine, smanjiti onečišćenje i promet temeljiti na
baterijskom punjenju. Da bi se taj cilj ostvario, procjenjuje se da će do 2030. godine
treba smanjiti emisiju stakleničkih plinova za najmanje 55 posto u
odnosu na 1990. godinu. Prema nacrtu Europske komisije, izvršnog tijela Europske unije,
predviđa se zabrana prodaje automobila na fosilna goriva od 2035. godine
i to je jedna od udarnih točaka zelenog plana te izvor goleme
zabrinutosti Pariza i Berlina. Jedan od najvažnijih dijelova paketa što će ga objaviti
potpredsjednik EK i povjerenik za okoliš Frans Timmermans je revizija
postojećeg sustava EU-a za trgovanje emisijama (EU ETS). Taj sustav,
pokrenut 2005. godine, ograničava količine stakleničkih plinova koje
mogu ispustiti energetski intenzivna industrija, proizvođači energije i
zračni prijevoznici. Kada budu objavljeni, zakonski prijedlozi trebaju proći kroz Europski
parlament te nacionalne parlamente 27 država članica, no bitka će se
voditi između industrijskih lobija i Zelenih. Borci za zaštitu okoliša smatraju da zakoni nisu dovoljno revolucionarni, a korporacije imaju vlastite interese i oprezne su. Bernard Looney, izvršni direktor energetskog diva BP-a ističe da su
"promjene potrebne" i da će njegova tvrtka sudjelovati u procesu. Dužnosnici strahuju i od otpora opće javnosti prisjećajući se
prosvjeda "žutih prsluka" koji su potresali Francusku kada je vlada
nastojala provesti novi porez na gorivo u ime zaštite okoliša. Naziv paketa "Fit for 55", dolazi od 55 posto neto smanjenja plinova
do 2030. i ambiciozniji je od prethodnog cilja smanjenja emisija na
najmanje 40 posto razina iz 90-ih. Drugi stup paketa je porez na ugljik koji će plaćati neeuropske
tvrtke na vanjskim granicama bloka kako bi se osiguralo da onečišćeniji
uvoz ne ulazi u EU zahvaljujući dampinškim cijenama. Porez će se zvati Mehanizam za graničnu prilagodbu emisija ugljika
(CBAM). Tvrtke koje uvoze robu u Europsku uniju morat će kupiti dozvole
za ugljik, a upravo bi taj dio zakona mogao razljutiti europske
trgovinske partnere kao što su Rusija, Kina i Indija. Iz svojih izvora agencija AFP doznaje o ozbiljnim sukobima u Europskoj komisiji tijekom finalizacije prijedloga. Posebno su osjetljiva pitanja uvođenja upotrebe održivih goriva, koja
su mnogo skuplja, u javni prijevoz, grijanje i rashlađivanje, kao i u
građevinarstvu. Druga velika bitka očekuje se s avioprijevoznicima zbog poreza na
gorivo za letove unutar Europske unije te se turistička odredišta poput
Španjolske, Portugala, Grčke nadaju razvodniti taj zakonski prijedlog. Istočne člancie bloka, ponajprije Poljska, koja se oslanja na ugljen,
protivit će se ciljevima smanjenja emisija stakleničkih plinova. Aktivisti za zaštitu okoliša nisu zadovoljni planovima o širenju
prirodnih apsorbera ugljika kao što su šume, zelene površine, strahujući
da je to nešto čime bi zamaskirali nedovoljno ambiciozan plana
smanjenja emisija stakleničkih plinova.