Na nemačkim benzinskim pumpama uskoro bi moglo da se toči novo gorivo – Super E20, koje sadrži dvostruko više bioetanola od trenutno dostupnog E10.
Prva pumpa koja nudi ovo gorivo nalazi se u Manhajmu, a E20 se trenutno testira u sklopu zatvorenog pilot projekta.
E20 gorivo sadrži do 20 posto bioetanola, koji se proizvodi iz obnovljivih izvora poput šećerne repe, krompira i žitarica. Time se, u zavisnosti od načina proizvodnje, mogu smanjiti emisije gasova sa efektom staklene bašte za do 80 odsto u poređenju s običnim benzinom. Već sadašnji E10 omogućava godišnju uštedu od oko tri miliona tona CO₂, a E20 bi to mogao znatno da poveća, navode nemački mediji.
Proizvođač novog goriva je CropEnergies, član Sudzucker grupe i jedan od vodećih evropskih proizvođača održivog etanola.
Gorivo se još ne može komercijalno kupiti jer važeća norma za benzinska goriva (DIN EN 228) dopušta najviše 10 odsto etanola. Za širu upotrebu, ta norma bi morala da se izmeni.
Nemački automobilski klub ADAC poziva na prilagođavanje zakonodavnog okvira i na jasne i pravodobne informacije za vozače. Prilikom uvođenja E10 pre desetak godina, manjak informacija izazvao je konfuziju, zbog čega brojni vozači i danas radije biraju Super E5.
Super E20 ima velik potencijal
E20 je tehnički kompatibilan s većinom modernih benzinskih motora, ali postoje izuzeci, posebno među starijim vozilima koja bi mogla da imaju probleme s pumpama i ubrizgavanjem goriva. Takođe, potrošnja se može povećati za oko tri odsto.