Potrošači u Srbiji se godinama žale uglavnom na iste probleme iako imamo dobre propise, kao i ostatak Evrope, do rešenja se teško dolazi.
Nerazumevanje trgovaca, nedovoljne kazne, nedostatak kontrola utiču na to da su propisi često mrtvo slovo na papiru. Jedan primer iz Slovenije pokazuje kako potrošački problem lako može da se reši kada je tržište uređeno. Evropski potrošački centar Slovenije je kontaktirao potrošač koji je rezervisao i platio smeštaj u Parizu putem popularne veb- stranice „Buking”. Ubrzo posle plaćanja on je otkrio da je smeštaj bio pogrešno označen na karti koju je ponudio „Buking”, jer je stvarna lokacija bila tri kilometra udaljena od prikazane.
– Iako je adresa smeštaja bila tačna, lokacija nije odgovarala onoj koja je označena na karti. Potrošač je odabrao ovaj smeštaj isključivo zbog njegove lokacije, pa je odmah podneo žalbu i vlasniku smeštaja i zatražio pun povrat novca. Nije mu se javljao, pa je kontaktirao „Buking” – navodi se u ovom primeru.
„Buking” je na početku ponudio samo kredit za onlajn novčanik, koji bi pokrio manje od trećine plaćenog iznosa. Potrošač se nije složio jer je smatralo da je doveden u zabludu i da mu smeštaj ne odgovara. Insistirao je na punom povratu novca i odmah je kontaktirao Evropski potrošački centar Slovenije za pomoć. EPC je utvrdio da je žalba osnovana i pritužbu je sa dokumentacijom prosledio svojim kolegama u Holandiji , a oni su kontaktirali „Buking”. Utvrđeno je da je reč o njihovoj grešci, jer su oni objavili kartu. Kompanija je zatražila dokaze o netačnom označavanju lokacije, a kada je to i ustanovljeno, priznao je grešku i potrošaču vratio puni iznos rezervacije. Deluje baš jednostavno.