
Wizz Air u petak, 12. decembra, otvara svoju bazu na Međunarodnom aerodromu Tuzla, čime pokreće najveće širenje poslovanja u Bosni i Hercegovini do sada.
Međutim, na ovu pozitivnu vijest nadvila se i sjena: Wizz Air neće imati liniju za Beč, iako je to vjerovatno najtraženija ruta među svim destinacijama. Beč je posebno važan zbog velikog broja građana BiH koji putuju u Austriju, ali i zbog brojnih konekcija ka ostatku Evrope.
Dodatno iznenađenje je uvođenje letova za Bratislavu, što mnoge putnike zbunjuje. Zašto je izbačena ključna linija, a uvedena nova, manje atraktivna? BiznisInfo.ba istražuje pozadinu ove odluke.
Zašto nema linije za Beč
U prvoj fazi, koja počinje 12. decembra, Wizz Air u Tuzli bazira prvi avion. Druga faza slijedi u martu 2026. godine, kada u Tuzlu stiže i drugi Airbus A321neo, jedan od najštedljivijih i najnaprednijih aviona u floti.
Ipak, linija za Beč neće postojati zbog internih odluka kompanije. Wizz Air gasi svoju bazu u Beču, što znači prekid brojnih konekcija ka austrijskoj prijestonici, ne samo iz Tuzle, nego i iz drugih gradova u regionu i širom Evrope.
Ova situacija je posebno sporna jer je Wizz Air dobio subvencije upravo za liniju ka Austriji.
Wizz Air dobio subvencije pod jasno definisanim uslovima
Baza u Tuzli otvara se na osnovu javnog poziva za subvencije koji je raspisala Turistička zajednica TK. U pozivu je izričito navedeno prema kojim državama avioprevoznik mora uspostaviti letove:
Austrija
Njemačka
Francuska
Zemlje Beneluksa
Švedska
druge države za koje Vlada TK utvrdi opravdan interes
Linija za Austriju (u praksi Beč) bila je obaveza i razlog dodjele subvencija. Međutim, nakon što je Wizz Air odlučio zatvoriti bazu u Beču, otkazana je i ruta iz Tuzle, a kao zamjena uvedena je Bratislava.
Vlada TK je 4. decembra pravno opravdala ovu odluku, dopunivši Program subvencija i dala saglasnost za uvođenje nove aviolinije Tuzla–Bratislava kao zamjenske za Tuzla–Beč.
Iako linija prema Bratislavi nije od istog interesa kao Beč, odluka je donesena kako bi Wizz Air zadržao subvencije uprkos promjeni planova.
Koliko novca dobija Wizz Air
Za 2025. godinu predviđeno je 1,2 miliona KM (oko 600.000 evra) za subvencioniranje aviosaobraćaja. Subvencija se obračunava po dolazećem putniku na područje Tuzlanskog kantona, u iznosu od 6 evra po putniku.
Za period 2026–2028. planirana su sredstva od 2 miliona KM (oko 1 milion evra) godišnje, koja će se isplaćivati po zakonu o izvršenju budžeta za svaku fiskalnu godinu.
Koje linije uvodi Wizz Air iz Tuzle
Baziranjem dva aviona, Wizz Air povećava kapacitet letova iz BiH za oko pola miliona dodatnih sjedala godišnje. Ponovnim otvaranjem baze Tuzla dobija deset novih linija, značajno poboljšavajući povezanost sa Evropom.
Od decembra 2025. uvode se letovi za:
Köln
Hamburg
Maastricht
Malmö
Od marta 2026. stiže još šest novih ruta:
Berlin
Frankfurt
Göteborg Landvetter
Larnaka
Pariz
Bratislava
Ovo se nadovezuje na postojeće letove za Bazel, Dortmund i Memmingen. Paralelno, na Tuzlanskom aerodromu posluju i A Jet Airlines i Pegasus, koji održavaju letove za Istanbul, čime Tuzla dodatno jača poziciju kao važan regionalni centar sa brojnim evropskim destinacijama, prenosi Biznisinfo.