Most kod Beške do oktobra

Bez autora
Apr 10 2011

Novi most preko Dunava kod Beške biće završen do kraja septembra. Radnici su angažovani 24 sata dnevno i sledeće sedmice svečano će biti spojen centralni raspon mosta na Dunavu u dužini od 210 metara, koji je među najdužima u svetu.Do polovine jula, biće gotova kompletna betonska konstrukcija mosta, a do sada je u most ugrađeno 65.000 kubnih metara betona, 41 kilometar kablova za prenaprezanje i između 7.000 i 8.000 tona armature.

Most kod Beške do oktobraNovi most preko Dunava kod Beške biće završen do kraja septembra, najavio zamenik direktora projekta Slobodan Mitrović iz austrijske "Alpine".

Zamenik direktora projekta izgradnje mosta kod Beške na Dunavu Slobodan Mitrović iz austrijske "Alpine" rekao je da će most biti završen do kraja septembra.

Mitrović je rekao da su radnici angažovani 24 sata dnevno i da će sledeće sedmice svečano biti spojen centralni raspon mosta na Dunavu u dužini od 210 metara, koji je među najdužima u svetu.

"Do polovine jula, biće gotova kompletna betonska konstrukcija mosta, a do sada je u most ugrađeno 65.000 kubnih metara betona, 41 kilometar kablova za prenaprezanje i između 7.000 i 8.000 tona armature", izjavio je Mitrović novinarima tokom posete gradilištu predstavnika Inženjerske komore Srbije i Bugarske.

Mitrović je podsetio da je gradnja mosta počela 2008. godine i da se paralelno rade i pristupni putevi u dužini oko tri kilometra.

"Ugovorena vrednost radova za izgradnju mosta iznosi 33,7 miliona evra, što finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, ali će zbog naknadnih radova tek biti poznata konačna cena radova", rekao je Mitrović.

Mitrović je rekao da se novi most gradi pored postojećeg, koji je izgrađen sedamdesetih, kada je bio najduži most u Evropi i rekorder u betonskim prednapregnutim gredama.

Predsednik Inženjerske komore Srbije (IKS) i bivši ministar za građevinarstvo Dragoslav Šumarac istakao je da je Srbija jedina zemlja u Evropi koja trenutno gradi četiri velika rečna mosta.

"Tri su preko Dunava - most kod Beške, Žeželjev most u Novom Sadu, Kineski most od Zemuna do Borče, dok je četvrti preko Save kod Ade Ciganlije u Beogradu. Sva četiri mosta predstavljaju sam vrh mostogradnje na svetskom nivou", rekao je Šumarac.

Šumarac je istakao da su doveli kolege iz Bugarske inženjerske komore, kako bi im pokazali šta mogu da urade domaći inženjeri, s obzirom na to da dve zemlje povezuju saobraćajni Koridori deset i sedam i da je Inženjerska komora Srbije spremna da prenese svoja iskustva bugarskim inženjerima.

"Građevinska preduzeća u Srbiji zadesila je kriza devedesetih i one zbog toga ne mogu da dobiju posao za velike infrastrukturne objekte, jer nemaju neophodne reference i bankarske garancije koje traže međunarodne banke koje daju kredite", rekao je Šumarac.

Šumarac je rekao da domaće firme zbog toga ne mogu da se takmiče sa evropskim firmama, ali da kompanije kao što su "Alpina" i "Štrabag" zapošljavaju naše inženjere i plaćaju poreze u Srbiji.

"Evropa podrazumeva protok prometa i kapitala i Inženjerska komora Srbije je spremna za to takmičenje", istakao je Šumarac.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik