Most Zemun – Borča biće završen u oktobru 2014. godine

Bez autora
Jan 10 2013

Izgradnja mosta Zemun – Borča biće završena u predviđenom roku, a više od 50 posto novca predviđenog za ovaj projekat ostaće domaćim kompanijama. Rok izgradnje je 27. oktobar 2014. godine. Ovo je najveći projekat koji zajedno finansiraju grad i republika i suštinski je važan i za Beograd i za razvoj čitave Srbije, jer će most povezati Banat sa ostatkom republike i predstavlja najbržu saobraćajnu komunikaciju za čitav teretni saobraćaj.Kao retko koji projekat u Srbiji u proteklim decenijama, most će biti izgrađen u roku, a grad, republika i kineski izvođač učiniće maksimum da čak bude završen 20. oktobra, jer bi bila lepa simbolika da se izgradnja završi na sedamdesetogodišnjicu oslobođenja Beograda.

Most Zemun – Borča biće završen u oktobru 2014. godineIzgradnja mosta Zemun – Borča biće završena u predviđenom roku, a više od 50 posto novca predviđenog za ovaj projekat ostaće domaćim kompanijama. Rok izgradnje je 27. oktobar 2014. godine.

Predsednik Skupštine grada Beograda Aleksandar Antić obišao je danas radove na mostu, a obilasku mosta prisustvovali su i predsednik Vlade Republike Srbije Ivica Dačić, ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić i kineski ambasador u Beogradu Džang Vanšue.

Ovo je najveći projekat koji zajedno finansiraju grad i republika i suštinski je važan i za Beograd i za razvoj čitave Srbije, jer će most povezati Banat sa ostatkom republike i predstavlja najbržu saobraćajnu komunikaciju za čitav teretni saobraćaj. Kao retko koji projekat u Srbiji u proteklim decenijama, most će biti izgrađen u roku, a grad, republika i kineski izvođač učiniće maksimum da čak bude završen 20. oktobra, jer bi bila lepa simbolika da se izgradnja završi na sedamdesetogodišnjicu oslobođenja Beograda, istakao je Antić.

On je dodao i da se svi radovi odvijaju prema predviđenoj dinamici uprkos velikom broju imovinsko-pravnih problema.

Prema potpisanom ugovoru planirano je da 55 posto sredstava dobiju kineske, a 45 posto domaće kompanije. Međutim, gotovo je izvesno da će više od 50 posto novca zaraditi domaće kompanije, što za izvođenje radova, što za proizvodnju građevinskog materijalam, naglasio je Antić.

Ivica Dačić je istakao da i kineski izvođač i domaće kompanije veoma ozbiljno realizuju ovaj projekat. Graditelji brzo i kvalitetno grade most Zemun – Borča, a kada bude pušten u saobraćaj, predstavljaće veliki podsticaj za razvoj ovog dela Beograda, rekao je Dačić.

Most preko Dunava je najznačajniji objekat na trasi Severne tangente, gradske magistralne saobraćajnice duge 21,3 kilometra, sa razdvojenim kolovozima od po tri saobraćajne trake, razdelnim ostrvom i trotoarima promenljive širine. Most će biti ukupno dug 1.481,8 metara, sa konstrukcijom koja premošćava glavni tok Dunava, plavnim konstrukcijama i prilaznim konstrukcijama na levoj i desnoj obali. Preko železničke pruge Beograd – Pančevo predviđena je izgradnja nadvožnjaka dugog 544 metra, kao i prelaz preko kanala Sebeš dug 120 metara.

Do sada su izrađena 324 šipa za most (preostala je izrada 12 šipova na zemunskoj strani), izgrađeni su stubovi na 24 od ukupno 30 stubnih mesta, izbetonirana su dva raspona glavnog nosača plavne konstukcije mosta i počela je montaža prvog nosača na severnoj prilaznoj konstrukciji mosta.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik