Projekti modernizacije železnice

Bez autora
Jan 16 2013

“Železnice Srbije” zainteresovane su i spremne da maksimalno brzo realizuju projekte modernizacije vredne oko 300 miliona evra, koji se finansiraju iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Zajednički interes srpskih železnica i ove međunarodne finansijske institucije je da se sve procedure maksimalno ubrzaju, kreditna sredstva što pre angažuju i započne realizacija više projekata modernizacije infrastrukture i voznih sredstava.Ovo je zaključeno na sastanku koji je danas u Beogradu generalni direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović održao sa novim direktorom Evropske banke za obnovu i razvoj za Srbiju Mateom Patroneom.

Projekti modernizacije železnice“Železnice Srbije” zainteresovane su i spremne da maksimalno brzo realizuju projekte modernizacije vredne oko 300 miliona evra, koji se finansiraju iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Zajednički interes srpskih železnica i ove međunarodne finansijske institucije je da se sve procedure maksimalno ubrzaju, kreditna sredstva što pre angažuju i započne realizacija više projekata modernizacije infrastrukture i voznih sredstava.

Ovo je zaključeno na sastanku koji je danas u Beogradu generalni direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović održao sa novim direktorom Evropske banke za obnovu i razvoj za Srbiju Mateom Patroneom.

Srpske železnice vremena za čekanje nemaju i projekte modernizacije voznih sredstava i infrasatrukture koji se finansiraju iz kredita EBRD započeće odmah po dobijanju svih potrebnih bankarskih saglasnosti. Sve je spremno da se već početkom marta započe remont tri deonice na Koridoru 10, ukupne dužine 64 kilometra, poručio je generalni direktor Dragoljub Simonović.

Mateo Patrone je istakao da su srpske železnice jedan od najvećih i najznačajnijih partnera Evropske banke za obnovu i razvoj u Srbiji.

Na sastanku je bilo reči o trenutnom stanju projekata koji se finansiraju iz međunarodnog kredita ove finansijske institucije, načinima da se maksimalno ubrzaju procedure i njihova realizacija, kao i o budućim projektima na kojima postoje mogućnosti za saradnju.

“Železnice Srbije” zahvaljujući kreditnim sredstvima EBRD nabaviće nove elektromotorne vozove u vrednosti od 100 miliona evra (procenjuje se da će biti nabavljeno dvadesetak garnitura), a još 100 miliona evra biće utrošeno za nabavku materijala za rehabilitaciju 111 kilometara pruga na Koridoru 10 i nove mehanizacije za održavanje pruga, kao i za nabavku novih višesistemskih lokomotiva (procenjuje se da će biti nabavljeno petnaestak ovakvih lokomotiva). Još 95 miliona evra obezbeđeno je iz kreditnih sredstava ove finansijske institucije za modernizaciju pruge Beograd – Rakovica– Resnik, kao i za remont 131 kilometra pruga na Koridoru 10, od Beograda prema Nišu.

Bilo je reči i o aktivnostima koje treba realizovati u narednom periodu, a “Železnice Srbije” pokazale su interesovanje da se iz kredita EBRD u narednim godinama finansira i izgradnja nove dvokolosečne pruge Stalać – Đunis.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik