Zahvaljujući ruskom kreditu za pet godina novi izgled srpskih železnica

Bez autora
Jan 14 2013

Zahvaljujući ruskom kreditu od 800 miliona dolara za modernizaciju, srpske železnice će već u narednih pet godina izgledati mnogo savremenije, bolje i lepše nego danas.Bezbednost železničkog saobraćaja u Srbiji biće na znatno višem nivou, povećaće se brzine vozova i efikasnost saobraćaja na glavnim železničkim pravcima u Srbiji – na Koridoru 10 i na barskoj pruzi, i obezbediti još dvadesetak novih dizel motornih vozova za lokalni putnički saobraćaj na neelektrificiranim prugama.

Zahvaljujući ruskom kreditu za pet godina novi izgled srpskih železnicaZahvaljujući ruskom kreditu od 800 miliona dolara za modernizaciju, srpske železnice će već u narednih pet godina izgledati mnogo savremenije, bolje i lepše nego danas.

Bezbednost železničkog saobraćaja u Srbiji biće na znatno višem nivou, povećaće se brzine vozova i efikasnost saobraćaja na glavnim železničkim pravcima u Srbiji – na Koridoru 10 i na barskoj pruzi, i obezbediti još dvadesetak novih dizel motornih vozova za lokalni putnički saobraćaj na neelektrificiranim prugama.

Zahvaljujući novim vozovima lokalni saobraćaj će se podići na znatno viši nivo nego što je on danas, jer je upravo taj vid putničkog prevoza na najnižem nivou. Slika srpskih železnica zahvaljujući ruskom državnom kreditu biće promenjena u narednih pet godina, u interesu putnika i korisnika naših usluga, železnice, železničara i države.

Generalni direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović izjavio je da će od tih sredstava biti realizovano pet projekata, i to: modernizacija i elektrifikacija pruge Beograd – Pančevo, rehabilitacija šest deonica pruge na Koridoru 10 ukupne dužine 111 kilometara, nabavka novih dizel-motornih vozova, izgradnja pruge Valjevo – Loznica i  rekonstrukcija srpskog dela pruge Beograd – Bar.

Prema njegovim rečima, već na proleće ove godine može se početi modernizacija i elektrifikacija 15 kilometara pruge Beograd – Pančevo, kao i radovi na tri, od ukupno šest deonica na Koridoru 10. Reč je o deonicama Golubinci – Ruma (17,9 km), Sopot – Kosmajski Kovačevac (18,4 km) i Mala Krsna - Velika Plana (29 km). Pored toga, ove godine planirana je i nabavka novih ruskih dizel-motornih vozova u vrednosti od 100 miliona dolara iz ovog kredita. To će biti vozovi kakvi su 12 već kupljenih iz kredita “Eurofime” od ruskog proizvođača “Metrovagonmaša”.

Simonović je istakao da će se u drugoj fazi, tokom 2014. godine, raditi preostale tri deonice na Koridoru 10, i to južno od Niša: Vinarce – Đorđevo (15 km), Vranjska Banja – Ristovac (17,7 km) i Bujanovac – Bukarevac (13,8 km). Takođe u drugoj fazi, gradiće se nova pruga Valjevo – Loznica i modernizovaće se srpski deo barske pruge.

Generalni direktor srpskih železnica najavio je i da svi projekti iz ruskog kredita mogu da budu završeni za pet godina.

Biće to značajan posao i za srpsku privredu, jer je definisano da će sa 30 posto radnika i materijala učestvovati srpska strana, zaključio je generalni direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik